• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukbereik verschilt van opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neocon

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
57
Goedemiddag,

Ik heb een klein dashboard opgebouwd met wat grafieken en tabellen.
Echter als ik op afdrukvoorbeeld klik, dan lijnt de grafiek niet goed uit. Deze wordt een stuk smaller, waardoor de opmaak er niet meer uitziet.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Groeten,
JeffreyBekijk bijlage Voorbeeld afdrukvoorbeeld.xlsx
 
Bij de afdrukopties staat ingesteld: "Blad passend maken voor één pagina". Met deze instelling comprimeert excel de grafiek zodat deze precies op 1 bladzijde past, daardoor wordt deze dus smaller.

Je kan even proberen hoe je het wel wilt afdrukken: Aangepaste schaalopties / marges. Dit is een beetje trial en error en hangt sterk af met hoe jij dit wilt presenteren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aangedragen optie.
Helaas werkt dat ook niet.

Ik heb diverse percentages gekozen, echter zonder dat het resultaat anders werd.
In de bijlage heb 30% gekozen, dus vrij klein. Zelfs dan wordt de grafiek nog altijd kleiner afgebeeld dan zou moeten.

Bekijk bijlage Voorbeeld afdrukvoorbeeld.xlsx
 
Waarom neem je kolom A en Q mee in het afdrukbereik?
 
Dit mag ook B t/m P zijn hoor.
Mijn inziens wordt het probleem daar niet mee opgelost?
 
Nee de rechterkant van de grafiek.

Elke categorie (Dynamic, Simplicity etc) heeft een aantal onderliggende vragen. Soms 2, soms 3 en soms 4 (dit zijn de thermometers).
Met verticale lijnen tussen de thermometers maak ik optisch duidelijk welke vragen er bij welke categorie horen.
Echter als de grafiek minder breed wordt afgedrukt staan deze lijnen niet meer goed of ze komen achter de thermometer te liggen.
 
Vraag mij niet waarom, want ik heb geen flauw idee...

Zodra jij op Beeld --> Pagina indeling klikt verspringt de grafiek. Als je hem hierna opnieuw aanpast, kan je deze wel juist afdrukken.

Dit is natuurlijk een omweg, misschien weet iemand anders wat dit veroorzaakt/ hoe op te lossen.
 
Dat is inderdaad een omweg, maar voor het printen in ieder geval een oplossing. Bedankt daarvoor!
Echter ziet het er in excel weer minder fraai uit.

Wellicht een bug in excel die niet te fixen is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan