Kan het via een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

NPersijn

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2018
Berichten
56
Beste,

Ben nu een paar dagen bezig om een weekrooster in elkaar te zetten.
Nu loop ik tegen het volgende aan.

De weekplanning is zover af, echter voor het uitzendbureau moet ik een database aanleveren waarin de data staat zoals afgebeeld in het voorbeeld file tab blad Export TT.
Heb nu Cel voor cel bewerkt en heb nu 5% klaar.

Kan dit ook met een macro en hoe?

Belangrijk is dat wanneer een medewerker TT achter zijn naam heeft deze in de tabel hoort voor het uitzendbureau. De rest is niet nodig.
Vast bedankt voor de hulp..
Gr NormanBekijk bijlage 328406
 
Plaats een voorbeeldbestand zonder koppelingen naar een extern bestand. Laat ook zien wat de verwachte uitkomst is.
 
Plaats een voorbeeldbestand zonder koppelingen naar een extern bestand. Laat ook zien wat de verwachte uitkomst is.

Beste VenA,

Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd.
Wat bedoel je met een extern bestand zonder koppelingen?

Gr Norman
 
Met het bestand dat je hebt bijgevoegd kan niemand wat. vb van externe koppeling:

Code:
=ALS('H:\Rooster 3 ploegen\[Rooster.xlsb]rooster'!C11="";"";VERT.ZOEKEN('H:\Rooster 3 ploegen\[Rooster.xlsb]rooster'!C11;'H:\Rooster 3 ploegen\[Rooster.xlsb]data'!$A$2:$C$150;3))
 
Met het bestand dat je hebt bijgevoegd kan niemand wat. vb van externe koppeling:

Code:
=ALS('H:\Rooster 3 ploegen\[Rooster.xlsb]rooster'!C11="";"";VERT.ZOEKEN('H:\Rooster 3 ploegen\[Rooster.xlsb]rooster'!C11;'H:\Rooster 3 ploegen\[Rooster.xlsb]data'!$A$2:$C$150;3))

Wordt lastig voor mij.
Ik heb nl het tab blad export TT vol staan met zoek opdrachten. ik vraag me af hoe ik dit in vba kan regelen. het geen idee waar ik moet beginnen
 
De knop 'Reageer op bericht' nog niet gevonden?
 
Die had ik al gevonden, echter er wordt om een titel gevraagd waardoor ik de gedachte had dat je dan met een nieuwe vraag gaat beginnen.
Afijn, weer wat geleerd
 
Je kan ook eerst een berichtje typen en dan op de knop 'Snel reageren' klikken.

Ik kan geen aansluiting vinden tussen de tab 'rooster' en de tab 'Export TT'. Achter geen medewerker staat de toevoeging TT. Moet dit opgezocht worden in de tab 'data' onder het kopje ploeg? Waarom staan er in de tab 'Export TT' geen namen, wat moet er in kolom A komen en waar komt de 'taak' vandaan? Als het voor jouw lastig is om met een goed voorbeeld en een antwoord op mijn vragen te komen dan verwacht ik dat je de code zelf moet maken.

In mijn optiek is jouw opzet verkeerd; je begint vanaf een mooi opgemaakt werkblad en probeert er nu informatie van te maken. Je kan beter vanuit een gestructureerde tabel werken en vanuit deze tabel verder werken. Maar dat is mijn mening.;)
 
@VenA, jij bent niet de enige.

Gisteren bestand direct maar weer gesloten.
 
Het idee is ook begonnen met een werkblad als info voor de ploeg zodat ze weten waar ze de volgende week staan. Het blad wordt op A3 uitgeprint en opgehangen.
Later kwam daarbij dat het formulier ook naar het uitzendbureau gestuurd wordt.
Hiervoor heb ik een tab blad Export TT aangemaakt.
Op het tab blad Export TT hoeven geen namen alleen diensten die verwacht worden.
De bedoeling is dat op dit blad alle namen van de mensen van het TT (uitzendbureau) komen te staan met daarbij waar ze worden verwacht met een start en stoptijd. Ik ben nu bezig om vanuit het rooster alle geselecteerde namen te transporteren naar het blad export TT en na een sorteeractie uiteindelijk de benodigde lijst via de email te versturen naar het uitzendbureau.
Op het tabblad data kan de teamleider aangeven waar de betreffende persoon allemaal ingezet kan worden.
Ik heb er een ander voorbeeld bestand bij gedaan waardoor het hopelijk duidelijker wordt. er staan nu alleen F-jes op het blad zodat ik weet welke cel ik gehad heb.

Bekijk bijlage 328442
 
Laatst bewerkt:
@VenA, jij bent niet de enige.

Gisteren bestand direct maar weer gesloten.

Hopelijk gaat het in de toekomst beter.
Ik vind dit forum een zeer fijn medium, en wil er alles aan doen om diegene die de moeite neemt om mij te helpen de juiste data te verschaffen.
 
Waarom staat 'Export TT' vol met data die nergens in tabblad 'Data' staat?
Tenminste i.m.o. doen die er niet toe.

Als ik kolom AI op de eigenschap 'datum' zet klopt er niet een datum die bij een medewerker TT hoort.
 
Deze data komt van het blad rooster. Op het blad data staan alleen de namen van alle werknemers met daarbij hun disciplines. Verder staat er nog een tabel voor de weeknummers.
 
Zorg dat je alle werknemers op het tabblad krijgt met in een aparte kolom TT.
Filter op TT en klaar.

Verder begrijp ik er niet veel van.
 
Achter geen medewerker staat de toevoeging TT. Moet dit opgezocht worden in de tab 'data' onder het kopje ploeg? Waarom staan er in de tab 'Export TT' geen namen, wat moet er in kolom A komen en waar komt de 'taak' vandaan?

Als jouw voorbeeldbestanden jouw echte bestanden zijn dan zou ik maar eens wat over AVG/GDPR gaan lezen.
 
Er zijn een hoop uitzendkrachten maar worden niet elke week ingezet vandaar dat ik een overzicht moet maken waarin duidelijk wordt hoeveel diensten en wanneer gebruik wordt gemaakt van uitzendkrachten. Het overzicht wordt door het uitzendbureau in hun systeem geladen. De uitzendkrachten op naam worden vervolgens ingevuld en de plekken waar een F staat worden door het uitzendbureau zelf ingevuld. Het is een oud systeem waaraan vast gehouden wordt.
 
Nog steeds geen antwoord op de vragen. Probeer het zo maar eens.
Code:
Sub VenA()
  ReDim ar3(4, 0)
  ar = Sheets("rooster").UsedRange
  ar2 = Sheets("data").Cells(1).CurrentRegion
  For j = 9 To UBound(ar)
    For jj = 3 To UBound(ar, 2)
      If ar(j, jj) <> "" Then
        For jjj = 1 To UBound(ar2)
          If ar(j, jj) = ar2(jjj, 1) And ar2(jjj, 3) = "TT" Then
            ar3(0, t) = ar(j, jj)
            ar3(1, t) = ar(j, 1)
            ar3(2, t) = ar(j, 2)
            ar3(3, t) = ar(4, ((jj - 3) \ 8) * 8 + 3) + ar(7, jj)
            ar3(4, t) = ar(4, ((jj - 3) \ 8) * 8 + 3) + ar(7, jj + 1) + Abs((ar(7, jj + 1) = 6 / 24))
            t = t + 1
            ReDim Preserve ar3(4, UBound(ar3, 2) + 1)
            Exit For
          End If
        Next jjj
      End If
    Next jj
  Next j
  Sheets("Blad1").Cells(2, 1).Resize(UBound(ar3, 2), 5) = Application.Transpose(ar3)
End Sub
 
Hoi,

Na wat gepuzzel ben ik tot het volgende resultaat gekomen.
Loop alleen tegen het probleem aan dat bij elke verandering op het blad rooster het blad Export TT wordt geopend.
In de macro staat: Sheets("Export TT").Select
Welke opdracht moet je selecteren dat op de achtergrond de sorteeractie wordt uitgevoerd?
@VenA: Ik ga je macro uitproberen. Bedankt

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Sheets("rooster").UsedRange) Is Nothing And Target.Cells.Count = 2 And Sheets("rooster").Cells(1, Target.Column).Value <> "" Then
If Sheets("rooster").Cells(1, Target.Column).Value = "o" Then
Sheet1.Range(Sheet1.Cells(1, 70).Address, Sheet1.Cells(1000000, 70).Address) = ""
ins = Sheet2.UsedRange.Value
For y = 2 To UBound(ins, 2)
If ins(1, y) = Sheet1.Cells(Target.Row, 1) Then
Z = 1
For x = 2 To UBound(ins, 1)
If ins(x, y) <> "" Then
Z = Z + 1
Sheet1.Cells(Z, 70) = ins(x, y)

Sheets("Export TT").Select
    Selection.AutoFilter
    ActiveSheet.Range("$A$1:$K$650").AutoFilter Field:=2, Criteria1:="TT"


End If
Next x
GoTo uit
End If
Next y
uit:
End If




End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan