• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rijen verwijderen met een bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

UUstudent

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Berichten
53
Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een manier om automatisch rijen in een tabel te verwijderen. Bijgaand een voorbeeldbestand:

Bekijk bijlage Helpmij voorbeeld lege rijen.xlsx

De werknemers kunnen op drie locaties werken: A, B en C
In het moederbestand heb ik 3 kollommen gemaakt waarin de locatie wordt aangegeven met nulletjes en eentjes.

In het samenvattingsblad kun je een locatie (A, B of C) kiezen en in de tabel eronder moeten dan alle namen komen van de werknemers op de gekozen locatie.
Stel ik kies locatie C dan wordt nu een waarde van "-" gegeven voor de werknemers op locatie A en B. (ik ben helaas niet verder gekomen dan een simpele als-formule).
Is het mogelijk om i.p.v. "-" de rij geheel te verwijderen? Dus dat als ik locatie C kies ik een tabel krijg met 2 rijen i.p.v. 9?

Ik heb al wat zitten rondzoeken maar volgens mij bestaat er geen formule voor het verwijderen van cellen, dus ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is haha.

Bij voorbaat dank!
 
Ah top! Met een draaitabel kan lukt het inderdaad.

Ik vroeg me trouwens af of er een manier is om de draaitabel automatisch te verversen op het moment er nieuwe gegevens worden ingevoerd in het moederbestand.

Ik heb geen ervaring mat macro's
 
Voeg maar eens wat toe in het eerste tabblad en ga dan naar het tweede.

Er staat een piepkleine macro'tje achter het tweede tabblad, dus macro's toestaan!
 

Bijlagen

  • Helpmij voorbeeld lege rijen(KL+hs).xlsm
    24,8 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan