Beste processor voor videobewerking (After Effects en Premier Pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

woooei

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2015
Berichten
24
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe windows laptop kopen voor videobewerking, met Adobe After Effects en Premiere Pro. Welke processor kan ik daar het beste voor kiezen?
- i5 of i7? Maakt dat veel verschil?
- Intel U-serie of H(Q)? Maakt dat veel verschil?

Ik weet dat U-processoren energiezuiniger zijn. Maar merk je ook (veel) verschil in prestatie, bij het gebruik van bovenstaande programma's?

Alvast bedankt!
 
Minimale eisen multicore met 64bit ondersteuning. Zou dus het beste voor een i7 gaan.
Ik gebruik zelf ook een i7 vanwege cyberlink. loopt toch iets soepeler.
 
Bedankt!

Ik las net dat After Effects de multiple cores in de praktijk nauwelijks gebruikt. Klopt dat? En hoe zit dat bij Premiere Pro?

En kan ik aan het typenummer van Intel zien of een processor 64bit-ondersteuning biedt?
 
Wat is je max. budget?
En alle huidige Intel proc's zijn 64bit.
 
Laatst bewerkt:
Zo rond de 1000 euro...

Laptops met i7-U8550 zijn ook voor wat minder verkrijgbaar. i7-HQ7700 laptops alleen als het om een aanbieding gaat. Al wil ik best wat meer betalen voor een i7-HQ7700, als ik daar echt betere prestaties mee krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de aanbiedingen in de gaten houdt, moet het wel lukken.

Het ging mij er vooral om bij welke processor de genoemde Adobe programma's het beste werken. Ik heb de specificaties van beide opgezocht, maar weet slecht wat dit in de praktijk betekent.

Knipsel.PNG
 
Bedankt! Ik had begrepen dat de U-8550 in de praktijk minder presteert. Omdat hij minder goed koelt en vervolgens zijn prestatie terugschroeft, om de temperatuur te beperken. Maar volgens bovengenoemde test heeft dit blijkbaar weinig invloed.
 
Vreemde conclusie, CPU's koelen niet en de TDP van dat ding is 15Watt, van de 7700HQ 45 en de turbo 4000MHz t.o. 3800 en ook de level 3 cache is groter.
 
Gekoeld wordt, bedoel ik. Dat koeling is toch minder, bij dunnere U-laptops? Althans, dat beweerde die man in de winkel.

Wat is level 3 cache? Oftewel ; wat is de invloed daarvan op de prestaties?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan