• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Diverse gegevens filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobo2018

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
66
Ik ben bezig om verkooporders te filteren op artikel.
Daarnaast wil ik een overzicht in de vorm van een rapportage hebben over een bepaalde periode.

In de bijlage heb ik een overzicht gedaan van de verkooporders.
Hiervan wil ik graag de gezamenlijke artikelen in een apart tabblad hebben.
In dit voorbeeld wil ik graag alle verkooporders van fietsen in het tabblad "fietsen" hebben

In het tabblad "rapportage" heb ik een keuzeveld gemaakt waarbij ik een overzicht krijg van het artikel dat hier geselecteerd wordt.
Hierbij wil ik ook graag de periode hebben staan waarop de gegevens betrekking hebben. (per mnd/kwartaal/jaar)

Kort gezegd wil ik in de rapportage zien hoeveel fietsen, auto's of boten ik verkocht heb in een bepaalde periode.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • gegevens selecteren voor rapportage.xlsx
    18,3 KB · Weergaven: 31
Hallo,

Zoiets, met een draaitabel en slicers?

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • gegevens selecteren voor rapportage.xlsx
    29,5 KB · Weergaven: 22
In die richting ben ik inderdaad op zoek.

Ik heb hier nog 2 vraagjes over.
De ene is een beetje een leekvraag:
Hoe komt kolom "G" tot stand?

De andere is meer de vraag hoe ik de regels waar "Fiets", "Boot" of "Auto" in het tabblad "verkooporders" staan, ook in het betreffende tabblad krijg.
Om dit een beetje te verduidelijken, heb ik dit met kleuren aangegeven.


Gr,
Mobo
 

Bijlagen

  • gegevens selecteren voor rapportage 2.xlsx
    31,6 KB · Weergaven: 32
Kolom G krijg je door de data in de draaitabel te groeperen, in dit geval op maand.

Wat jij wilt kan het makkelijkste met een draaitabel per sheet. Maar je moet je wel afvragen waarom je dit zou willen. Met de draaitabel op tabblad verkooporders kan je deze gegevens ook genereren.
 
En die kleuren heb je handmatig ingevuld? Bijzonder. De draaitabel kan je natuurlijk ook in het blad 'Rapportage' neerzetten.
 
jullie hebben inderdaad gelijk.

Ik ben het mezelf erg moeilijk aan het maken, heb ik in de gaten.
Voor wat betreft die kleuren, heb ik dit inderdaad handmatig gedaan, zodat duidelijk is wat de bedoeling is.
De bedoeling was om dit te automatiseren.
Maar met draaitabellen zou dit ook moeten lukken.


Dank je wel

Gr,
Mo
 
1 draaitabel is voldoende. Maar dat kwartje wil blijkbaar nog niet vallen.
 
Volgens mij valt het kwartje wel, maar krijg ik niet het gewenste resultaat
Maar dat kan aan mijn beperkte ervaring van draaitabellen liggen.
Doordat ik, zoals nu blijkt, met veel overbodige tabbladen wilde werken, is de basis van mijn vraag een beetje verwaterd.

Na het werken met jullie adviezen en het sleutelen aan zelf uitgewerkte ideeën, blijkt dat de eigenlijke vraag veel eenvoudiger is dan gedacht.

Als ik in het tabblad "verkooporders" diverse filters zet, krijg ik de gevraagde informatie van dat moment.
Het enig wat ik dan nog moet doen, is het kopiëren van alleen de gefilterde rijen naar een ander tabblad.
Dit doe ik, zoals reeds bekend, met veel omwegen en handmatig.
Bij iedere wijziging in een filter ben ik dus alles weer handmatig aan het kopiëren en plakken in het andere tabblad

Het zou fijn zijn als deze gefilterde rijen van de verkooporders, na een nieuwe filtering, automatisch verschijnen in het andere tabblad.

In het voorbeeld heb ik de werkwijze gezet zoals ik deze nu hanteer. Dit is behoorlijk arbeidsintensief.
Het zou fijn zijn als dit eenvoudiger zou kunnen.

Gr,

Mo
 

Bijlagen

  • gegevens selecteren voor rapportage 2.xlsx
    18 KB · Weergaven: 25
Bekijk het maar eens.
 

Bijlagen

  • gegevens selecteren voor rapportage 2.xlsb
    19,4 KB · Weergaven: 38
Harry,

Dit is precies wat ik zoek.
Als je me het "geheim" wil vertellen, ben ik je ontzettend dankbaar.

Gr,
Mo
 
Het geheim:
Rechtermuisklik op tab Verkooporders → programmacode weergeven.

Je kan de code ook plaatsen in de Activate-event van je ander blad.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Harry,

Ik heb de programmacode geïmplementeerd in mijn overzicht.
De gevraagde gegevens worden goed weergegeven.

Echter kom ik nu tijdens het testen een klein probleem tegen.
Er zijn een aantal klanten die na de selectie niet over genomen worden in de rapportage.
In de rapportage verschijnt dan steeds de eerste regel van de verkooporder.
Een voorbeeld heb ik in de bijlage gevoegd.

Kan het zijn dat ik de programmacode nog moet aanpassen omdat er meer kolommen staan dan in het gemaakte voorbeeld?

Gr,
Mo
 

Bijlagen

  • Verkooporders.JPG
    Verkooporders.JPG
    25,5 KB · Weergaven: 36
  • Rapportage.JPG
    Rapportage.JPG
    26,4 KB · Weergaven: 45
Hallo Mo,

A.u.b. geen plaatjes, maar excel bestanden.
 
Hallo Mo,

Haal de code weg uit de module van blad "Werk KBC 2018" en plaats deze terug in module van blad "Rapportage".
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Range("A2", Cells(Application.Max(2, Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row), 1)).Resize(, 8).Clear
  Sheets("Werkblad KBC 2018").ListObjects(1).AutoFilter.Range.Offset(1).SpecialCells(12).Copy Cells(2, 1)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan