Macro voor zoeken in een kolom naar gebruikersnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

isssi

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
52
Hoi HelpMij helpers,

Ik heb een macro nodig om een vervolgactie in gang te zetten, in VBA (excel).
In mijn excel bestand, op Blad2 heb ik een aantal kolommen met namen staan. In kolom A staan namen met een bepaalde functie, In kolom B mensen met een andere functie, enz.
Nu wil ik graag een macro die het volgende doet:

-Voorbeeld kolom A-
Indien de naam ergens in kolom A gelijk is aan de Application.Username is, dan een msgBox " JA", en anders een msgBox "NEE"

-Voorbeeld kolom A en D-
Ik zou het fijn vinden als ik het zou kunnen uitbreiden, dus zoiets:
Indien de naam ergens in kolom A OF ergens in kolom D gelijk is aan de Application.Username is, dan een msgBox " JA", en anders een msgBox "NEE"

Zelf had ik wel een cel kunnen gebruiken hiervoor, met de volgende makkelijke code hieronder. Maar dit tot een bereik van kolommen maken voor Blad2 lukt me dan weer niet. Volgens mij ligt het me voor het grijpen, maar ik ga er op stuk.

Sub Voorbeeld()
If [a1].Value = Application.UserName Then
MsgBox "ja"
Else
MsgBox "nee"
End If
End Sub


In deze voorbeelden is de vervolgactie een msgbox, maar ik zal het ook gebruiken om andere macro's van start te laten gaan.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, of een verwijzing ernaar.
Alvast Hartelijk Bedankt!
 
Code:
[COLOR=#3E3E3E]Sub Voorbeeld()[/COLOR]
 msgBox iif(not iserror(application.match(Application.UserName, columns(1), 0)), "ja", "nee")
End Sub
 
Code:
[COLOR=#3E3E3E]Sub Voorbeeld()[/COLOR]
 msgBox iif(not iserror(application.match(Application.UserName, columns(1), 0)), "ja", "nee")
End Sub


Hoi HSV,
Bedankt voor je reactie! Het werkt direct.
Zou je kunnen laten hoe ik een andere Marcro zou kunnen activeren hierin? Ik bedoel dat als de naam voorkomt, bijvoorbeeld macro "Voorbeeld2" actief wordt.

Mvg
 
En ook kom ik er niet uit als ik bijvoorbeeld kolom A en kolom D wil doorzoeken op Application.Username...
 
bv.
Code:
Sub Voorbeeld()
  If Not Union(Columns(1), Columns(4)).Find(Application.UserName, , , xlWhole) Is Nothing Then macro2
End Sub
Sub macro2()
MsgBox "macro2"
End Sub
 
Alles in een! Het is precies wat ik nodig heb, en zo snel. Hartelijk bedankt!!
mvg
 
Graag gedaan,

Graag de vraag nog markeren als opgelost in je openingsvraag.
B.v.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan