ACCESS VBA : Link in msgbox opent ander form

Status
Niet open voor verdere reacties.

fde

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2017
Berichten
110
Op mijn hoofdformulier staat een knop. check vraag.
Deze opent dan een msg box met 3 lijnen: vraag 1 + omschrijving=link naar x1 ; vraag 2 + omschrijving=link naar x2 ; vraag 3 + omschrijving=link naar x3
De "link naar x" = opent telkens aan ander formulier.

Kan iemand me op het goed pad breng aub.
Met dank.
 
Laatst bewerkt:
Je wilt een msgbox die drie kanten op kan springen? Kan niet. Een Msgbox resultaat kun je nog wel afvangen (OK, FALSE etc) maar daar houdt het wel mee op. Je kunt de gebruiker hooguit via een Inputbox vragen een getal in te typen tussen 1-3, en op basis daarvan dan acties te laten uitvoeren. Maar dus niet met een Msgbox. Sowieso moet je de uitvraag dan goed controleren; als er een verkeerde waarde wordt ingetypt moet de Inputbox doorvragen tot er een juist antwoord is gekomen.
 
Ik vermoed dat ik m'n vraag niet goed gesteld heb. Er dient geen voorwaarde ergens ingevuld te worden.

Zie voorbeeld wat ik bedoel: msg_vraag_werf.JPG
Ga naar: frm_...…. is een link dat een ander form opent.

Als zulks niet mogelijk , jammer dan.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is dat mogelijk; misschien een pop-up formulier laten openen met daarop een aantal regeltjes met een keuzeknop; je cliënt vinkt de juist aan en klikt dan op OK; via code achter de OK knop open je dan het juiste formulier, rapport, etc....
Je kunt daar heel ver in gaan. Zie voorbeeldje
 

Bijlagen

  • Printselectie.PNG
    Printselectie.PNG
    22,5 KB · Weergaven: 51
Je kunt inderdaad makkelijk zelf een formulier maken waarin je van 3 labels een knop maakt, zodat je achter elke knop een ander formulier opent. Is zelfs heel simpel te maken, gezien dat je het formulier en (vermoed ik) de labels al hebt. Kwestie van een gebeurtenis <Bij klikken> maken op die labels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan