• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verwijderen als er waarde in cellen staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc0s

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Berichten
30
Hey iedereen,

Daar ben ik weeeeer :shocked: ... met mijn moeilijke vragen.

De eerste vraag is; is het uberhaupt mogelijk.
De tweede vraag is; is het zo lastig en moeilijk zo ja dan laat maar zitten (doe ik jullie niet aan).

Ik heb onderstaand een plaatje toegevoegd aangezien het de vorige keren goed beviel.

De vraag:
Ik heb voor een onderzoek een hele lange lijst met zoekwoorden. Uit een lijst met 5000 woorden zoek ik specifieke zoekwoorden met een steekwoord (via verticaal zoeken, Hier geleerd! :D ).
Deze zoekwoorden uit lijst B komen dan in de kolommen L, M , N en O (mits er een overeenkomst is met het steekwoord uit J2).

De data uit L t/m O haal ik eruit en zet ik in een andere sheet en wil dat die schoenenkast en schoenenrek weg gaan en niet meer in de lijst voorkomen.

Nu komt het; is er een optie, formule of wat dan ook dat ik kan inschakelen dat wanneer ik de data eruit heb gehaald, de rijen verwijderd zullen worden.

dus: Als er data is in kolom L --> dan verwijder de bijbehorende Rij.
In dit geval zou dan de actie zijn. L15 en L17 bevat waarde dus selecteer rij 15 --> verwijder rij 15. Selecteer rij 17 --> verwijder rij 17.

Is dit überhaupt mogelijk; de vraag is ontstaan uit een stukje luiheid aangezien ik zoveel mogelijk geautomatiseerd wil hebben. :)


En wederom, bedankt jongens ( en meisjes) Jullie zijn echt top! Dit meen ik !! :thumb::thumb:

(Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is..)


Bestand:
Bekijk bijlage Helpmij excel lijst.xlsx

Afbeelding:
Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
Typ je steekwoord in cel J1.

Let op: het is definitief weg als het bestand niet tevoren is opgeslagen
Misschien is een inbouw van een msgbox hierbij niet zo verkeerd.
 

Bijlagen

  • Helpmij excel lijst.xlsb
    41 KB · Weergaven: 51
Hey Harry,

Bedankt voor je excel bestand. Het kan zijn dat ik enorm blond ben, maar er gebeurd niks als ik iets in J1 schrijf :).

Ghehe.
 
Hallo Ghehe,

Je moet bij dat bestand macro's inschakelen.
 
Ik doe duidelijk iets fout .. haha.. ik zet www of smart in cel J1 maar ik zie verder niets gebeuren.
Ik heb bewerken ingeschakeld, macro's ingeschakeld.

Nothing happend :O

Hellup! (trouwens wat heb je gedaan om dit te maken?)


Knipsel.PNG
 
Zit je op een Mac te werken?
 
Nee, gewoon op een fijne Windows 10 :(. Ik heb net gecontroleerd bij mijn collega. Wanneer ik het woord intyp dan verdwijnt die uit de lijst. Maar wanneer je het woord uit cel J1 verwijderd gaat de lijst ook weg en komt er een foutmelding met with". En dan werkt het bestand niet meer. Echter het is voor mij belangrijk dat het eerst het woord uitlicht om deze te kunnen kopiëren om vervolgens het uit de lijst te halen zodat ik het niet nog een keer kan gebruiken.

Wanneer ik bijvoorbeeld een tabblad heb staan met vogels en een tabblad met eten en er is een zoekwoord "vogels eten" zal die zowel gevonden worden bij vogels en als ik eten in typ. Waardoor ik duplicaten krijg in de lijst.
Dit wil ik graag voorkomen en moet ik die verwijderen. Maar wat ik wil is denk ik wat omslachtig. :')
 
Rechtermuisklik op de tab (onderin) en dan kies voor 'Programmacode weergeven'.

Vervang de code door onderstaande.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Application.EnableEvents = False
   If Target.Address = "$J$1" And Target.Count = 1 And Target <> "" Then
     With ListObjects(1).DataBodyRange
      .AutoFilter 1, "*" & Target & "*"
      .EntireRow.Delete
      .AutoFilter
     End With
   End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Ik zie maar een tabblad, dus wat er verder moet gebeuren ontgaat me.
 
Plaats je bestand: geen plaatje.
 
Ik weet van geen eerste bericht.
Daar hebben we in deze draad niets aan (latere bezoekers evenmin).
Plaats het bestand dus opnieuw in deze draad.
 
@snb,

Kijk bij het starten van de vraag, daar staat het bestandje. #1
 
Laatst bewerkt:
Rechtermuisklik op de tab (onderin) en dan kies voor 'Programmacode weergeven'.

Vervang de code door onderstaande.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Application.EnableEvents = False
   If Target.Address = "$J$1" And Target.Count = 1 And Target <> "" Then
     With ListObjects(1).DataBodyRange
      .AutoFilter 1, "*" & Target & "*"
      .EntireRow.Delete
      .AutoFilter
     End With
   End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Ik zie maar een tabblad, dus wat er verder moet gebeuren ontgaat me.


Hallelujaah!! Deel een werkt!

Als ik die nu zelf wil gaan maken in de toekomst is het dan een kwestie van de data selecteren, filter op zetten. Op tabblad rechtermuisklik naar programmacode weergeven gaan. De code erin zetten en opslaan?

(ik wil namelijk de optie wat ik nu heb met verticaal zoeken in het originele bestand in het eerste tabblad doen met als data ='ZWO MEGA LIJST SEASON'!B2:E21. Dan kan ik toch gaan filteren en als ik de data eruit heb gehaald dan kan ik het in het andere tabblad het woord verwijderen. Op die manier wijzigt die in het eerste tabblad mee.)

Klopt toch?

Zie onderstaand bestand "Upload"


Bestand:
Bekijk bijlage uploaden .xlsb
 
Laatst bewerkt:
Voor de volgende keer. Als je een bestand plaatst via Ga geavanceerd en dan de paperclip dan valt het veel beter op. Zie #2
 
Hallelujaah!! Deel een werkt!

Als ik die nu zelf wil gaan maken in de toekomst is het dan een kwestie van de data selecteren, filter op zetten. Op tabblad rechtermuisklik naar programmacode weergeven gaan. De code erin zetten en opslaan?

(ik wil namelijk de optie wat ik nu heb met verticaal zoeken in het originele bestand in het eerste tabblad doen met als data ='ZWO MEGA LIJST SEASON'!B2:E21. Dan kan ik toch gaan filteren en als ik de data eruit heb gehaald dan kan ik het in het andere tabblad het woord verwijderen. Op die manier wijzigt die in het eerste tabblad mee.)

Klopt toch?

Zie onderstaand bestand "Upload"


Bestand:
Bekijk bijlage 328463

Ik heb aan de hand van het bestand van HSV mijn variant gemaakt. Zie onderstaand het bestand. Ik heb een extra tabblad gemaakt met data hierin. Deze data is doorverwezen afkomstig uit het originele tabblad. Maar omdat ik een nieuw tabblad heb aangemaakt werkt waarschijnlijk deze code niet meer.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Application.EnableEvents = False
   If Target.Address = "$J$1" And Target.Count = 1 And Target <> "" Then
     With ListObjects(1).DataBodyRange
      .AutoFilter 1, "*" & Target & "*"
      .EntireRow.Delete
      .AutoFilter
     End With
   End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Weet iemand wat ik fout doe?

onderstaand het bestand:
 

Bijlagen

  • uploaden .xlsb
    45,8 KB · Weergaven: 34
Waarom niet simpel:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Address = "$J$1" And Target.Count = 1 And Target <> "" Then
     Application.EnableEvents = False
     With ListObjects(1).DataBodyRange.columns(1)
        .replace "*" & Target & "*",""
        .specialcells(4).entirerow.delete
     End With
   End If

 Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Dit zal beter werken.
Code:
.SpecialCells(4)[COLOR=#ff0000].rows[/COLOR].Delete
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan