schermnaam veranderen gmail account lukt, maar niet op mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anthony F

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende; Ik gebruik outlook op mijn Iphone 8 plus, hierin zit een hotmail account en een gmail account. Wanneer ik vanaf mobiel een mail verstuur met het gmail account dan krijgt de ontvanger een oude scherm naam van mij te zien die ik daar niet wil hebben. Vanaf een laptop inloggen op mijn gmail account en dan dezelfde contact persoon mailen vanaf dit gmail account, geeft wel de nieuwe schermnaam weer. Ik heb in de instellingen van gmail van alles opgezocht, via Instellingen>accounts en import>mail verzenden als aangepast, dit werkte niet in eerste instantie. Ik heb toen de app van de iphone afgehaald en opnieuw er op gezet, ook het gmail account opnieuw erop gezet. Toen 4 test mails verstuurd vanaf zowel de laptop als de iphone, nieuwe schermnaam werd toen keurig weergegeven.

Nu wil wil ik de betreffende persoon dus vertellen dat ik de naam gewijzigd heb, verstuur dus vanaf de iphone een mail met het gmail account plus voor de zekerheid een cc-tje naar mezelf op het hotmail account om te kijken of dit nu stand houdt, en wat denk je?? weer die oude naam in de mail.

Herkent iemand dit probleem? Zo ja, wat is hier de oplossing voor.

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Ik reageer even zelf op deze post met nog een volgende aanwijzing: Wanneer ik vanuit gmail op de laptop een nieuwe mail opstel en dan de beginletter intik (beide accounts hebben zelfde beginletter) dan zie ik de ongewenste schermnaam erbij staan met tussen haakjes (Via Google Documenten) Ik ben in de instellingen hiervan gedoken om te kijken of ik het hier ergens ook moest wijzigen maar kan dit nergens vinden. Wellicht dat dit een belletje doet rinkelen bij iemand??

Met vriendelijke groet,

Antony F
 
Mhh listig Probeer eens.

Je gebruikersnaam wijzigen: Je kunt de naam wijzigen die aan je e-mailadres is gekoppeld, maar je e-mailadres kun je niet wijzigen.

Je naam wijzigen: Je kunt de naam wijzigen die wordt weergegeven wanneer je een e-mail verstuurt. Zo kun je de naam 'Sportfan' die bij het e-mailadres sportfan@gmail.com hoort, wijzigen in 'Bob' voor het adres sportfan@gmail.com.

Open Gmail op je computer. Je kunt je gebruikersnaam niet wijzigen vanuit de Gmail-app. Klik in de rechterbovenhoek op Instellingen Instellingen. Klik op Instellingen.

Klik op het tabblad Accounts en import of Accounts. Klik in het gedeelte 'Mail verzenden als' op gegevens bewerken. Voeg de naam toe die je als afzender wilt weergeven wanneer je berichten verstuurt.

Klik onderaan op Wijzigingen opslaan. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan