Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Selectie maken, waarna vervolgens de bijbehorende gegevens automatisch worden getoond

Vraag is niet opgelost

Selectie maken, waarna vervolgens de bijbehorende gegevens automatisch worden getoond

Hallo,

Voor het maken van een voedingsschema wil ik graag op een eenvoudige manier de producten die ik wil nuttigen kunnen selecteren. Hiervoor heb ik in een Excel werkblad een lijst gemaakt met veel producten met de bijbehorende gegevens die ik interessant vind om te weten.

Geen idee of het mogelijk is, maar ik wil graag een product kunnen selecteren, bijvoorbeeld 'banaan' en dat vervolgens de gegevens erachter tevoorschijn komen. Wellicht dat jullie mij hiermee verder mee kunnen helpen.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groet,

Mark

Giga Honourable Senior Member
    Even zoeken op VERT.ZOEKEN() of VLOOKUP(). En anders het bestand of een voorbeeld hiervan plaatsen.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Voedingsschema voorbeeld.jpg
Bekeken: 16
Grootte:  48,2 KB

Ik wil dus graag dat ik handmatig de hoeveelheid kan invullen en dat wanneer ik bijvoorbeeld voor het product 'banaan' heb gekozen dat de bijbehorende gegevens rechts in de tabel zichtbaar worden en doorberekend.

In een ander werkblad heb ik deze gegevens staan.

Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

In G9
    Code:
    =VERT.ZOEKEN($E9;Table3;KOLOM()-5;0)

Dank voor de hulp, het is gelukt!

8. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren