• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie maken, waarna vervolgens de bijbehorende gegevens automatisch worden getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Westreender

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
11
Hallo,

Voor het maken van een voedingsschema wil ik graag op een eenvoudige manier de producten die ik wil nuttigen kunnen selecteren. Hiervoor heb ik in een Excel werkblad een lijst gemaakt met veel producten met de bijbehorende gegevens die ik interessant vind om te weten.

Geen idee of het mogelijk is, maar ik wil graag een product kunnen selecteren, bijvoorbeeld 'banaan' en dat vervolgens de gegevens erachter tevoorschijn komen. Wellicht dat jullie mij hiermee verder mee kunnen helpen.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groet,

Mark
 
Even zoeken op VERT.ZOEKEN() of VLOOKUP(). En anders het bestand of een voorbeeld hiervan plaatsen.
 
Voedingsschema voorbeeld.jpg

Ik wil dus graag dat ik handmatig de hoeveelheid kan invullen en dat wanneer ik bijvoorbeeld voor het product 'banaan' heb gekozen dat de bijbehorende gegevens rechts in de tabel zichtbaar worden en doorberekend.

In een ander werkblad heb ik deze gegevens staan.
 
In G9
Code:
=VERT.ZOEKEN($E9;Table3;KOLOM()-5;0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan