• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken en meerdere waarden kunnen vinden en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SAOC

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2017
Berichten
9
Beste allemaal,

ik heb jullie hulp nodig.

Ik wil in een tabel waarden laten terug komen die in een andere tabel staan, Echter moet dit automatisch gebeuren wanneer een bepaalde waarden overeen komen.

Voorbeeld

In de onderste tabel moeten alle top 8 posities op dag 6 die in bron bovenste tabel staan weergegeven verzameld worden. Het zelfde moet gedaan worden voor elke andere gevallen, zoals alle podium plaatsen die op dag 1 zijn behaald. etc..

Volgens mij moet dit met verticaal zoeken kunnen, maar ik ben er nu al een tijdje mee aan het proberen, maar verder dan een foutmelding kom ik niet.
ik dacht zelf iets als dit..
=v.lookup(Day 6;B3:F14;4;False)

Bekijk bijlage example.xlsxBekijk bijlage example.xlsx

hartelijk dank alvast voor jullie hulp!
 
Ik heb iets geprobeerd met een draaitabel, maar mij is niet helemaal duidelijk wat je zoekt.
Mocht dit niet zijn wat je zoekt, kan je dan handmatig aangeven wat je voor ogen hebt in jouw bestand?
 

Bijlagen

  • example(KL).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 26
Dank je wel Kristiaan. De uitkomst is precies wat ik wil, maar ik wilde het eigenlijk kijken of het ook met een formule kan krijgen. Aangezien ik de uitkomst in een bestaande tabel wil laten terecht komen.
 
Met een formule kan ook alleen valt er weinig te vergelijken als je niet consistent bent met kolomkoppen, de te zoeken waarden, verdwaalde spaties, etc

Code:
=SOMPRODUCT(($B$3:$B$11=B$15)*($C$2:$F$2=$A16)*($C$3:$F$11))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan