melding bij afsluiten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
hallo Allemaal
weer een probleem .

Bij het afsluiten van mijn PC krijg ik telkens een melding : Deze app voorkomt dat Uw PC wordt afgesloten

nou weet ik niet welke app dit zou zijn.

en hoe ik dit oplos
gr Tjima
 
Groeten terug Tjima,
Heeft u Snel afsluiten geselecteerd? Engels: Do you have Fast Shutdown enabled in Power Options (Control Panel > Power Options > Choose what the power buttons do > Shutdown settings)?

Bij Taakbeheer staat misschien een hint van welk programma dit doet. Het is een actief proces of toepassing.

Anders wordt het proces wel genoemd bij Event Viewer. Zoek "logboeken" of volg de aanwijzingen op bijvoorbeeld deze site: https://windowsinstructed.nl/hoe-open-windows-logboek-windows-10

Zou u alles willen zien wat er opstart, om op te schonen bijvoorbeeld, kijk dan bij Programma's en onderdelen en vervolgens in de lijst die AutoRuns opstelt. Dit is wel even heel wat werk. Google naar onbekende namen en maak notities voor een volgende keer, waarmee u meteen kan vergelijken en zien wat er bij gekomen is. Updaters en indexeerders zijn vaak slecht geschreven programma's die de computer niet vrijgeven of beslag blijven leggen op veel processor tijd en andere systeembronnen. Ik ben benieuwd wat u vindt.
 
Stap 1:
  • klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  • Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  • Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  • Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  • Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  • Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2:
Combineer windowstoetsr.png => Typ: notepad
Kopieer onderstaande code:
'Windows sneller laten werken
'(omschrijving staat boven de registerwijziging)
'dorado 2018 10/08/2018

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
'1 Vastlopers sneller afsluiten huidige gebruiker (750 msec = 0.75 sec)
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\HungAppTimeOut",750,"REG_SZ"
'2 Vastlopers sneller afsluiten alle gebruikers (750 msec = 0.75 sec)
WshShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\HungAppTimeOut",750,"REG_SZ"
'3 Automatisch taken beëindigen bij afsluiten pc alle gebruikers
WshShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks",1,"REG_SZ"
'4 Afsluiten Windows versnellen (1/3)
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
'5 Afsluiten Windows versnellen (2/3)
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet001\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
'6 Afsluiten Windows versnellen (3/3)
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet003\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"

Message = "Windows sluit nu sneller af!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Sluit Windows sneller af!")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:boostshutdown.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik boostshutdown.vbsOpenen.


Stap 3:
Meld hoe het gaat.
 
Laatst bewerkt:
De volgende keer dat u uw pc sluit, moet u ervoor zorgen dat u alle actieve programma's hebt afgesloten en vervolgens Taakbeheer openen (Ctrl + Alt + Del en Start, Taakbeheer).

Controleer de lijst met applicaties (Toepassingen) die zou leeg moeten zijn, zo niet wat er dan ook te zien is, is de schuldige partij en u kunt proberen het actieve programma opnieuw te installeren of bij te werken. Als de lijst leeg is, kan het malware zijn. Klik op het tabblad Prestaties; de CPU-gebruiksgrafiek (Processor) moet ongeveer 2 - 5 procent vlak zijn. Als deze hoger is, kijk dan op het tabblad Processen en kijk wat er nog steeds loopt van de nummers in de CPU-kolom. Afgezien van System Idle Process (moet 95 - 97 procent zijn) en Taskmgr (2 - 4 procent) is iets anders dat meer registreert dan af en toe 2 - 5 procent verdacht.

Als het niet voor de hand ligt wat de naam is, google deze naam dan en kijk waar deze naam voor staat en los dan het probleem op.
 
dank je kostenzer

en wat dit reg bestandje dan . ???

tjima
 
Vraag mij überhaupt af of het verstandig is wijzigingen in het register aan te brengen als je niet exact weet wat je doet. Het antwoord in post 6 maakt dit ook wel duidelijk.

Als je dat doet moet je altijd eerst een registerback-up maken. Ik maak altijd een volledige systeemback-up en met behulp van een herstelschijf kan ik dan het besturingssysteem herstellen.

Hier nog uitleg over: Hoe kan u Windows sneller afsluiten?

Overigens is met de inhoud van post 4 vrij eenvoudig na te kijken wat de boosdoener is.
 
In het bestandje staat:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

met andere woorden het doet wat je zelf ook zou doen, de openstaande taken sluiten.

@tjima.
Rename het bestand tot autoendtask.reg
Als dat gedaan is op het bestandje klikken en toestaan dat dit in het register wordt aangepast.
 
Laatst bewerkt:
ok kostenzer

dank het werkt .

dank allen voor jullie hulp . opgelost
 
met andere woorden het doet wat je zelf ook zou doen, de openstaande taken sluiten.

Nu denk ik niet dat het wacht op taken die nog even werk hebben alvorens af te sluiten. Het is dan niet wat je zelf ook zou doen.

Volgens mij is het beter om Windows zelf te laten bepalen wanneer taken klaar zijn.

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="0"
 
Windows komt er niet mee klaar, immers er komt een melding!
Ik neem aan dat TS wel zo slim is alle openstaande programma's op een normale manier te sluiten. Dan blijft de vaststelling:
Deze app voorkomt dat Uw PC wordt afgesloten
Is die melding dan flauwekul of alleen een melding of is er nog een App draaiende of malware. Zie post 4.
 
Bij problemen in elk geval de zelfde opdracht maar met de nul gebruiken in het register.

Ik heb ook nog de snelkoppeling met het pad: %windir%\system32\shutdown.exe -s -t 0 Bij gelegenheid kan dan op deze paniekknop voor onoverkomelijk direct uitzetten worden geklikt. Rechtsklikken op het bureaublad en Nieuw > Snelkoppeling. De bovenstaande regel invoeren en na afloop een ander en opvallend pictogram kiezen.

Mijn ervaring is dat updaters de computer vaak niet vrijgeven voor systeembronnen of bandbreedte. Terwijl je bezig bent met iets anders heb je er ook hinder van en zou het beter zijn dat een dergelijk proces wordt uitgeschakeld van nog op te kunnen starten. Op zoek gaan naar de oorzaak met AutoRuns kan wel eens wat programmaresten of onnodige app's doen vinden. Hierbij kan je achter de processen een afvinkje weghalen om ze tijdelijk te doen stoppen voor probleemoplossing. Als je weet wanneer dat bezet houden of niet kunnen stoppen begonnen is, dan is het misschien makkelijker om de schuldige te vinden en je kan misschien teruggaan naar een systeemherstelpunt.
 
Beste Alfred 2,
Best leerzaam, maar vaak veel te veel tekst en te ingewikkeld.

Ik begrijp überhaupt niet dat Windows met "Deze app voorkomt dat Uw PC wordt afgesloten" melding komt. Er staat 'deze', zet er dan gelijk bij om welke app het gaat!

Kijk, als ik afsluit dan wil ik dat de pc afsluit. Niet telkens gedonder dat er weer wat is. Dat is de praktijk. Ik wil best eens onder Taakbeheer kijken, maar ik kan niet telkens uren gaan zoeken wat er nu weer is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan