Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Laptop werkt niet meer

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2018
    Vraag is niet opgelost

    Laptop werkt niet meer

    Hallo allemaal

    Ik ben op dit forum terecht gekomen op aanraden van een kennis. Mijn Medion erazer p6661 was hersteld bij medion onder garantie omdat toetsenbord en moederbord stuk was. Toen ik hem terugkreeg werkte alles prima behalve mijn videokaart driver was niet up to date en windows 10 ook niet. Kreeg ontzettend veel foutmeldingen. Toen update 1803 van windows en laatste nvidia driver binnengehaald en het werd nog erger. Om de 10 minuten een bsod en hij herstarten. Weet niet exact meer welke foutmeldingen maar op microsoft forums kwam het erop door dat update 1803 de schuldige was. Deed windows 10 herinstallatie. Na een succesvolle herinstallatie. Heb ik driverpack solution gedownload zoals gewoonlijk. Alle drivers gedownload voor ze te updaten. Tijdens dit proces herstarte hij. Wou ik men wachtwoord ingeven en men toetsenbord werkt niet meer. Sloot usb toetsenbord aan en kon wachtwoord invullen. Maar kreeg foutmelding system service exception bsod. Hij blijft herstarten. Na enkele restarts kan ik ook kiezen voor repair, reset, herstelpunt, veiliige modus etc. Heb reset gedaan maar werkte niet. Andere mogelijkheden kan ik niet kiezen omdat mijn wachwoord zou fout zijn. Dit is het probleem met oplossingen dat ik heb proberen uit te voeren : https://answers.microsoft.com/en-us/...e-59cf70347086

    Toetsen F1 tot F12, ESC, DEL ingedrukt en geen enkele toets brengt me tot boot menu want ze reageren precies niet.

    Bedankt voor het mee denken allemaal!

  2. #2
    Er zijn verschillende modellen van deze laptop. Het lijkt mij dat ze een net iets ander moederbord hebben geplaatst en misschien wel een gebruikte, dit vanwege het wachtwoord? Dit moederbord is misschien niet geschikt voor Windows 10 Home, waarmee het geleverd was. Kijk dus of je na kunt gaan of de hardware de zelfde is maar hoe dan ook heb je garantie op de pas gepleegde reparatie, dus moet de reparateur het weer terug gestuurd krijgen na melding hiervan.

    Let nog even op jou rechten. Een apparaat moet doen wat je ervan kan verwachten dus kan je bij defect een evenredig deel aan geld terugverlangen bij de verkoper ervan. Ook handig om op te letten is dat reparaties niet de garantietermijn verlengen. Deze stopt gewoon zoals beloofd ook al zijn pas nog onderdelen vervangen. In Nederland kan je je onverkort beroepen op consumentenrecht als in eerste alinea wanneer het apparaat niet werkt.

    Hiermee zie je wat er in de computer zit aan hardware, moederbord type en cpu: https://openhardwaremonitor.org

    Voor nieuwe versies van Windows te kunnen draaien, wat in feite een belangrijke update van Windows 10 ook is, wordt er wel eens een nieuw bios uitgebracht. Voor deze laptops was dat in april. https://www.medion.com/nl/service/st...30020566&gid=1

    Systeemherstel werkt alleen met de adapter aangesloten. Je houdt bij deze computer F11 ingedrukt wanneer je hem aan zet. Dan kan je de fabrieksinstellingen terug zetten. Wanneer dit niet werkt of het opstarten gaat drie keer niet goed, dan kom je in het herstelmenu van Windows. Probeer dus alles terug te zetten met F1 en kijk dan of je de nieuwste UEFI BIOS versie hebt, vermoedelijk deze eerst downloaden en installeren, daarna updates van Windows binnenhalen want daarvoor is meestal de nieuwe BIOS update (versie 2.12). https://www.medion.com/nl/service/st...30020566&gid=1

    Deze heeft een UEFI BIOS. Het zou niet nodig moeten zijn om dit te openen maar de handleiding spreekt van de F2 toets, kort na het opstarten.

  3. #3
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Mijn Medion erazer p6661 was hersteld bij medion onder garantie omdat toetsenbord en moederbord stuk was. Toen ik hem terugkreeg werkte alles prima behalve mijn videokaart driver was niet up to date en windows 10 ook niet. Kreeg ontzettend veel foutmeldingen.
    Weer garantie claimen zou ik zeggen.
    We zijn niet helderziend, informatie graag, gebruik Speccy
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
    Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2018
    @Alfred 2 Het gaat over Medion Erazer P6661 (MD99507). Het programma Openhardwaremonitor lukt niet omdat bij het inloggen al foutloopt. Krijg schermpje welcome en dan system service exception bsod. Laptop is aangesloten en de gegeven tips over F1 F2 F11 enz. werken niet. Bij herstelmenu vraagt windows bij optie een wachtwoord van defaultuser0. Mijn wachtwoord werkt niet dus daar kan geen stap verder tenzij er een mogelijkheid bestaat om wachtwoord weg te halen.

    @Lange Pier liefste ga ik voor deze optie maar garantie is verlopen op 19 juli 2018. Op 11 juli deden de eerste zaken voor. Na velen keren bellen mocht ik hem op 19 juli terugsturen. Kreeg hem 3 augustus terug. Ik ben van Belgie dus weet niet wat men rechten zijn qua garantie op elektronica.

  5. #5
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Bij mijn weten geldt het Europese recht en je hebt ook garantie op reparaties, zou eens contact opnemen.
    We zijn niet helderziend, informatie graag, gebruik Speccy
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
    Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.

  6. #6
    Mega Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Wat ik vreemd vind, is dat je hardwareproblemen hebt, toetsenbord, moederbord stuk en je krijgt hem terug en jij schrijft alles werkt prima. Vervolgens constateer je softwareproblemen. Vraag mij dan af of dat onder de garantie valt. Dan zou dat hardware gerelateerd moeten zijn.

    Als ze nogmaals akkoord gaan met garantie zou ik wel duidelijk aangeven wat softwarematig de bedoeling is. Want alles werkt en jij begint weer met updaten etc. en je krijgt hetzelfde weer.

  7. #7
    Opstartproblemen worden vaak ondervangen door de Windows installatieschijf in te voeren en vandaar op te starten. Windows repareert opstart problemen automatisch voor dat de vraag komt waar Windows geïnstalleerd moet worden.

    Ze hebben iets fout gedaan en anders dan dat Windows weer opstart of de fabrieksinstellingen terugzetten werkt kan je niets anders doen dan hem terug sturen vanwege nog meer defect toen je hem terug kreeg. Dus vanwege slecht gerepareerd. Communiceer dit duidelijk.

    Maak zeker dat je de procedure van F11 goed hebt gedaan. Dat is eerst F11 indrukken en vasthouden. Dan computer aan zetten (adapter kabel er in) en nog even F11 blijven vasthouden. Sluit een extern PS2 toetsenbord aan wanneer het toetsenbord niet meer werkt. USB toetsenbord kan wel eens niet meteen reageren als de laptop wordt aangezet en je moet F11 dan al ingedrukt houden.

    "Heb ik driverpack solution gedownload zoals gewoonlijk." Zoiets zou ik nou nooit maar dan ook echt nooit doen. De regie geef je zo uit handen en je weet niet wat er gebeurt. Windows 10 update de drivers ook en dat kan beter bij Update worden uitgeschakeld.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren