Laptop werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visionx

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
17
Hallo allemaal

Ik ben op dit forum terecht gekomen op aanraden van een kennis. Mijn Medion erazer p6661 was hersteld bij medion onder garantie omdat toetsenbord en moederbord stuk was. Toen ik hem terugkreeg werkte alles prima behalve mijn videokaart driver was niet up to date en windows 10 ook niet. Kreeg ontzettend veel foutmeldingen. Toen update 1803 van windows en laatste nvidia driver binnengehaald en het werd nog erger. Om de 10 minuten een bsod en hij herstarten. Weet niet exact meer welke foutmeldingen maar op microsoft forums kwam het erop door dat update 1803 de schuldige was. Deed windows 10 herinstallatie. Na een succesvolle herinstallatie. Heb ik driverpack solution gedownload zoals gewoonlijk. Alle drivers gedownload voor ze te updaten. Tijdens dit proces herstarte hij. Wou ik men wachtwoord ingeven en men toetsenbord werkt niet meer. Sloot usb toetsenbord aan en kon wachtwoord invullen. Maar kreeg foutmelding system service exception bsod. Hij blijft herstarten. Na enkele restarts kan ik ook kiezen voor repair, reset, herstelpunt, veiliige modus etc. Heb reset gedaan maar werkte niet. Andere mogelijkheden kan ik niet kiezen omdat mijn wachwoord zou fout zijn. Dit is het probleem met oplossingen dat ik heb proberen uit te voeren : https://answers.microsoft.com/en-us...r-system/7b77889f-40ef-4bc0-beee-59cf70347086

Toetsen F1 tot F12, ESC, DEL ingedrukt en geen enkele toets brengt me tot boot menu want ze reageren precies niet.

Bedankt voor het mee denken allemaal!
 
Er zijn verschillende modellen van deze laptop. Het lijkt mij dat ze een net iets ander moederbord hebben geplaatst en misschien wel een gebruikte, dit vanwege het wachtwoord? Dit moederbord is misschien niet geschikt voor Windows 10 Home, waarmee het geleverd was. Kijk dus of je na kunt gaan of de hardware de zelfde is maar hoe dan ook heb je garantie op de pas gepleegde reparatie, dus moet de reparateur het weer terug gestuurd krijgen na melding hiervan.

Let nog even op jou rechten. Een apparaat moet doen wat je ervan kan verwachten dus kan je bij defect een evenredig deel aan geld terugverlangen bij de verkoper ervan. Ook handig om op te letten is dat reparaties niet de garantietermijn verlengen. Deze stopt gewoon zoals beloofd ook al zijn pas nog onderdelen vervangen. In Nederland kan je je onverkort beroepen op consumentenrecht als in eerste alinea wanneer het apparaat niet werkt.

Hiermee zie je wat er in de computer zit aan hardware, moederbord type en cpu: https://openhardwaremonitor.org

Voor nieuwe versies van Windows te kunnen draaien, wat in feite een belangrijke update van Windows 10 ook is, wordt er wel eens een nieuw bios uitgebracht. Voor deze laptops was dat in april. https://www.medion.com/nl/service/start/_product.php?msn=30020566&gid=1

Systeemherstel werkt alleen met de adapter aangesloten. Je houdt bij deze computer F11 ingedrukt wanneer je hem aan zet. Dan kan je de fabrieksinstellingen terug zetten. Wanneer dit niet werkt of het opstarten gaat drie keer niet goed, dan kom je in het herstelmenu van Windows. Probeer dus alles terug te zetten met F1 en kijk dan of je de nieuwste UEFI BIOS versie hebt, vermoedelijk deze eerst downloaden en installeren, daarna updates van Windows binnenhalen want daarvoor is meestal de nieuwe BIOS update (versie 2.12). https://www.medion.com/nl/service/start/_product.php?msn=30020566&gid=1

Deze heeft een UEFI BIOS. Het zou niet nodig moeten zijn om dit te openen maar de handleiding spreekt van de F2 toets, kort na het opstarten.
 
Mijn Medion erazer p6661 was hersteld bij medion onder garantie omdat toetsenbord en moederbord stuk was. Toen ik hem terugkreeg werkte alles prima behalve mijn videokaart driver was niet up to date en windows 10 ook niet. Kreeg ontzettend veel foutmeldingen.
Weer garantie claimen zou ik zeggen.
 
@Alfred 2 Het gaat over Medion Erazer P6661 (MD99507). Het programma Openhardwaremonitor lukt niet omdat bij het inloggen al foutloopt. Krijg schermpje welcome en dan system service exception bsod. Laptop is aangesloten en de gegeven tips over F1 F2 F11 enz. werken niet. Bij herstelmenu vraagt windows bij optie een wachtwoord van defaultuser0. Mijn wachtwoord werkt niet dus daar kan geen stap verder tenzij er een mogelijkheid bestaat om wachtwoord weg te halen.

@Lange Pier liefste ga ik voor deze optie maar garantie is verlopen op 19 juli 2018. Op 11 juli deden de eerste zaken voor. Na velen keren bellen mocht ik hem op 19 juli terugsturen. Kreeg hem 3 augustus terug. Ik ben van Belgie dus weet niet wat men rechten zijn qua garantie op elektronica.
 
Bij mijn weten geldt het Europese recht en je hebt ook garantie op reparaties, zou eens contact opnemen.
 
Wat ik vreemd vind, is dat je hardwareproblemen hebt, toetsenbord, moederbord stuk en je krijgt hem terug en jij schrijft alles werkt prima. Vervolgens constateer je softwareproblemen. Vraag mij dan af of dat onder de garantie valt. Dan zou dat hardware gerelateerd moeten zijn.

Als ze nogmaals akkoord gaan met garantie zou ik wel duidelijk aangeven wat softwarematig de bedoeling is. Want alles werkt en jij begint weer met updaten etc. en je krijgt hetzelfde weer.
 
Opstartproblemen worden vaak ondervangen door de Windows installatieschijf in te voeren en vandaar op te starten. Windows repareert opstart problemen automatisch voor dat de vraag komt waar Windows geïnstalleerd moet worden.

Ze hebben iets fout gedaan en anders dan dat Windows weer opstart of de fabrieksinstellingen terugzetten werkt kan je niets anders doen dan hem terug sturen vanwege nog meer defect toen je hem terug kreeg. Dus vanwege slecht gerepareerd. Communiceer dit duidelijk.

Maak zeker dat je de procedure van F11 goed hebt gedaan. Dat is eerst F11 indrukken en vasthouden. Dan computer aan zetten (adapter kabel er in) en nog even F11 blijven vasthouden. Sluit een extern PS2 toetsenbord aan wanneer het toetsenbord niet meer werkt. USB toetsenbord kan wel eens niet meteen reageren als de laptop wordt aangezet en je moet F11 dan al ingedrukt houden.

"Heb ik driverpack solution gedownload zoals gewoonlijk." Zoiets zou ik nou nooit maar dan ook echt nooit doen. De regie geef je zo uit handen en je weet niet wat er gebeurt. Windows 10 update de drivers ook en dat kan beter bij Update worden uitgeschakeld.
 
Sorry voor het laat antwoorden. Ik had contact opgenomen met Medion en mocht hem terug binnen brengen. Normaal zou alles kosteloos gebeuren anders gaan ze me contacteren.

@Senso klopt op eerste zicht leek alles ok. Maar de redeb van men updaten was omdat voor en na de herinstallatie van windows 10 niet tussen appraatbeheer stond.

@Alfred Info van de F-toetsen meerdere keren geprobeerd gehad zonder resultaat. Het stukje over de drivers updaten zal ik zeker meenemen naar de toekomst toe.
 
Update van medion gekregen met de offerte. De eerste offerte gaat over MB NB os recovery te vervangen voor 39 euro. Voor retour zonder reparatie vragen ze 49 euro. Dit is gewoon schande...
 
Lees ik dat nu goed? Weet je wat het is, neem je verlies en laat hem repareren voor die 39,- euro en koop nooit weer wat bij die smeerlappen van Medion.
 
k ga nu de tekst letterlijk kopieren wat in de offertes staan.
Kostenopgave 1 :
Reparatie niet uitvoeren
Ondergetekende gaat niet akkoord met het uitvoeren van een reparatie aan het apparaat.
[ ] [KO/SBC] Stuurt u mij het apparaat z.s.m. ongerepareerd retour. De kosten hiervoor bedragen 49,50
Bankoverschrijving op rekeningnummer 65.18.05.767 ING Bank Panningen, met als kenmerk: 123456789 (geedit)
IBAN: NL33 INGB 0651 8057 67 BIC: INGBNL2A
U kunt ook met uw creditcard vooraf betalen. Bezoek hiertoe onderstaand internet adres: (adres weggelaten)
[ ] [KO/SCC] Ik wens het apparaat niet terug te krijgen; gelieve dit als afval af te voeren.

Reparatie uitvoeren
Ondergetekende gaat akkoord met het uitvoeren van de benodigde reparatie tegen de kosten die zijn aangegeven in de specificatie.
[ ] [K1/BTF] Stuurt u mij het apparaat z.s.m. gerepareerd retour.
Bankoverschrijving op rekeningnummer 65.18.05.767 ING Bank Panningen, IBAN: NL33 INGB 0651 8057 67
BIC: INGBNL2A met als kenmerk: 123456789 (ook geedit)
IBAN: NL33 INGB 0651 8057 67 BIC: INGBNL2A
[ ] [K1/CRD] Stuurt u mij het apparaat z.s.m. gerepareerd retour
U kunt ook met uw creditcard vooraf betalen. Bezoek hiertoe onderstaand internet adres: (adres weggelaten)

Kostenopgave 2 wat ik in pdf kreeg ging over 39,80 voor die MB NB os recovery.

Mij gingen ze duidelijk verwittingen wanneer ik kosten ging hebben of niet. Zoja mocht ik de procedure stil leggen. Nu word ik praktisch verplicht precies om te betalen.... 49 euro voor terug te sturen is gewoon duidelijk overdreven.
 
Mij gingen ze duidelijk verwittingen wanneer ik kosten ging hebben of niet. Zoja mocht ik de procedure stil leggen.
Heb je dat zwart op wit en dat ze dan het apparaat zonder kosten retour zouden zenden e.d.
Kijk eens, die lui halen dat soort geintjes natuurlijk veel vaker uit en weten hoe ze dat moeten spelen. Jij staat nu met lege handen en hebt niets. Denk gewoon die 39,00 betalen en zien dat je die laptop terug krijgt. Alles wat je verder gaat doen kan veel duurder uitpakken.
 
Het goedkoopste is om Windows zelf aan te schaffen voor een paar tientjes en dat er op te zetten.
 
@Senso Neen heb ik niet zwart op wit wel heb ik heel duidelijk en meer als 1 keer tijdens het telefoongesprek gemeld.

@Alfred 2. Klopt maar dan moet ik voor het terugsturen nog steeds meer betalen ipv een herstelling.

Kan ik weigeren voor dit betalen en geen herstelling gewoon uitvoeren? Want voor zulke incorrecte service wil ik niet betalen..
 
Tja, er is alweer iets met de laptop gedaan dus u staat niet erg sterk. Iets laten doen is altijd duur. Waarom u geen systeemherstel kan uitvoeren zou er op kunnen duiden dat er nu niet in deze partitie was voorzien. De harde schijf zou u er uit kunnen halen en ergens anders uitlezen want, als ik het zo zou mogen begrijpen, had u voor de reparatie nog een herstelpartitie maar dat weet u beter dan ik. Dan is met de vorige reparatie in gebreke gebleven.

Wat ik bedoel met Windows aan te schaffen voor een paar tientjes en deze er op te zetten, zonder blindelings drivers te downloaden, dat is dat u dit zelf doet. Niet door de laptop op te sturen. Kies dan een Windows versie waar bij Medion drivers voor te downloaden zijn. Maak vervolgens een systeembackup.
 
Beste Visionx,
Je kunt toch aan de offerte zien dat dit doorgestoken kaart is! Jij staat nu met lege handen en krijgt die laptop niet terug zonder te betalen. Staat vermoedelijk ook in de voorwaarden. Zorg dat je dat ding terugkrijgt en plaats zoveel mogelijk berichten met de gang van zaken op internet. Noem de naam van die zaak, dan zijn anderen gewaarschuwd.

Wat een kinderachtige lui bij Medion voor 39,00 euro in dit geval geen service verlenen. Een bedrijf hoort goede service te geven. De Aldi verkoopt ook veel van Medion en daar valt wellicht weinig op te verdienen en het moet uit de lengte of de breedte komen en dan krijg je dit soort zaken. Je kon ook telefonisch contact opnemen met Medion en dat kostte meer dan 1 euro per minuut. Waarom zou dat zijn denk je? Maar goed, wie vecht om een koe, legt er een koe op toe!

@Senso Neen heb ik niet zwart op wit wel heb ik heel duidelijk en meer als 1 keer tijdens het telefoongesprek gemeld.

Dat heb ik ook al zo vaak meegemaakt en wat je één op één zegt heeft geen enkele waarde. Het is dan een welles, nietes spel. Kunt niets bewijzen! Neem dergelijke gesprekken op!
 
Laatst bewerkt:
Test eerst eens of het hardware of software problemen zijn.
Hoe?
Neem of maak een Live Ubuntu usb stick.
Of een Windows 10 Gandalf usb stick (100% terug te vinden met Google)

Als die goed werken is er geen hardware probleem dus dan gaat er iets mis bij de installatie van jouw systeem.
Als er wel een hardware probleem is, dan heb je een wapen in de hand tegen Medion.
En dan hoef je echt niks te betalen, dan is alles garantie, dus nu niks tekenen, je verzwakt dan alleen maar je positie ...
Mail ze jouw resultaat eerst dat jouw onderzoek, met foto's of uitdraai van testresultaten, aantoont dat het een hardware probleem is.
Vraag dus dan om volledige vergoeding, garantie.
Pas opsturen als je een keihard bevestigend antwoord krijgt met RMA code en gratis versturen of brengen bij winkel van aankoop, zij zijn in principe jouw contact zij hebben het aan jouw verkocht...
 
@route99
Volgens mij is de laptop bij Medion en kan TS geen kant op.
 
Inderdaad het toestel is bij Medion en nu geven ze mij de keuze: Repareren of terugsturen met kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan