Fout 429 melding in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huitenga

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
5
Ik heb een systeem ontwikkeld waarin collega’s materialen kunnen bestellen of meldingen kunnen aanmaken bij de afdeling waar ik werk. Dit systeem werd ontwikkeld in Excel 2013 en sinds enige werken wij met Office 365.

Het systeem is gebaseerd op Excel en per tabblad werd een VBA script opgesteld waarmee enkele acties op het formulier werden uitgevoerd en het formulier uiteindelijk werd verzonden.
Er zijn de laatste tijd geen wijzigingen aangebracht binnen het script maar inmiddels krijgen 2 collega's de melding:

Fout 429.jpg

Hierdoor stopt de werking van het VBA script en kan de collega niet verder.
Het systeem staat gepubliceerd op een netwerk omgeving waar de collega's toegang toe hebben. VBA script is uiteraard afgeschermd waardoor men geen “Foutopsporing” kan doen.

Wie kan mij helpen met dit probleem??

Ik kan het bestand waarover het gaat hier niet posten omdat het veel te groot is.
 
Ontgrendel het VBA project bij de betreffende collega en gebruik dan de Foutopsporing om te kunnen zien waar het precies mis gaat.
 
Lijkt me niet zo complex.

Ergens in de code staat: CreateObject("...")

Daar gaat het mis.

Vertel ons waar die code staat en welk object moet worden gemaakt.
 
Ik heb de beveiliging van de VBA afgehaald en collega gevraagd om foutopsporing uit te voeren.
Fout 429 - foutopsporing 1.jpg

Vreemd vind ik wel dat nu slechts 2 van de ± 50 gebruikers hier last van hebben.
Bij de rest werkt het wel.

In bijgaand tekstdocument heb ik de code geplakt die ik gebruik.
Bekijk bijlage Mail code.docx
 
Als die gebruikers een Officeversie (Student) gebruiken die geen Outlook bevat lijkt het me alleen maar logisch.
 
Code:
  For x = 2 To 3
    ActiveSheet.Unprotect "ASW@2018"
    Next

Code:
For i = 1 To Worksheets.Count
    ActiveSheet.Protect "ASW@2018"
    Next

Is slechte code,
Het lijkt alsof het wachtwoord van meerdere worksheets afhaalt,
Maar je haalt het maar van 1 worksheet af.

Als 1 van je collega's een andere sheet actief heeft, verzendt jouw code heel wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan