• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mogelijk een eenvoudige vraag over filteren en combineren van data.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
3
Beste forumlezer(s),

Ik heb een korte vraag, maar eerst wat context voor de beeldvorming.

Ik ontvang regelmatig een overzicht van hardwarecomponenten die gebruikt worden in de ICT infrastructuur.
Deze componenten kunnen van het jaar 2000 tot deze datum zijn. Een bereik van jaren dus...

Graag wil ik periodiek een overzicht genereren waarin het AANTAL UNIEKE hardwarecomponenten weergegeven wordt, inclusief de aanschafdatum.
Individueel krijg ik deze data wel boven water, maar ik krijg het niet in een algemeen overzicht gegoten.

Ik heb een bijlage toegevoegd als voorbeeld. Bovenstaand is de brondata en onderin is het gewenste resultaat weergegeven.
Ik wil namelijk aangeven hoeveel componenten er buiten een bepaalde 'economische' afschrijf-tijd vallen, maar dan in een overzicht.
Deze output wil ik weer gebruiken als een Visio import zodat je grafisch kunt zien waar punten van aandacht liggen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor een eventueel antwoord. :)


Met vriendelijke groeten,

Hans
 

Bijlagen

  • voorbeeld_excel.jpg
    voorbeeld_excel.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 58
Maak een draaitabel.
 
Je heb de link doorgenomen schrijf je maar niet gedaan wat er gevraagd word. (Voorbeeld bestandje, geen plaatje)
 
Ik ben er al uit. Direct een oplossing via derde op basis van het plaatje gekregen.
Toch bedankt voor de reactie!
Het draadje mag wat mij betreft gesloten worden.
 
Hans,

het draadje sluiten kun je op Helpmij.nl zelf doen. Het wordt zelfs van je verwacht!
 
Hans, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan