• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelingen niet automatisch bijwerken bij opstarten. (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roywaarts

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
44
Hi,

Ik heb een verzamelbestand dat allemaal cijfers uit andere documenten haalt.
Nu duurt dit heeeeel lang en nou zou ik willen dat bij het openen van het bestand die niet gelijk gaar bijwerken maar pas nadat je op een knop drukt.

Nu heb ik in VBA staan;

Private Sub Workbook_Open()
ThisWorkbook.Sheets("Overview").EnableCalculation = False
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Save
End Sub

En heb ik een macro gemaakt met

ThisWorkbook.Sheets("Overview").EnableCalculation = True
ActiveWorkbook.Save
ThisWorkbook.Sheets("Overview").EnableCalculation = False

Ik dacht...
Bij het openen van het document hij dan niet de koppelingen gaat bijwerken, mispoes dus!
En dat bij de macro ik de opdracht geef wel bijwerken, opslaan (zodat hij gegevens gaat ophalen)
en dan weer uitzetten.

Jammer...

Wie weet wat ik wel het beste kan doen??

Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden!

Groeten,

Roy
 
Het automatisch bijwerken van koppelingen kan je uitschakelen bij de instellingen van de koppelingen in het menu Gegevens.
Als je dat doet en er een opname van maakt weet je ook hoe dat er in VBA uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Kan het ook d.m.v. een macro en dan een macro knop waar je op kan klikken zodat je kan kiezen dat ze wel worden bijgewerkt?
Ik heb bijvoorbeeld 5 tabbladen.
Ik wil d.m.v. een macro kunnen kiezen welk blad wordt bijgewerkt en welke niet zodat ik niet onnodig lang zit te wachten.

Daarnaast moet het alleen voor dit bestand van toepassing zijn.
 
Zie uitbreiding in #2.

En het is geen optie maar een document instelling.
 
Zie uitbreiding? Waar moet ik kijken? :)
Bedankt voor de snelle reactie trouwens :)
 
Deze uitbreiding:
Als je dat doet en er een opname van maakt weet je ook hoe dat er in VBA uitziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan