Combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZThathomazZ

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Berichten
45
Hallo,

Zouden jullie kunnen nagaan of dit een geschikte upgrade zal zijn?
Alvast bedankt!

De upgrade:
Intel Core i3-6100 Boxed
Asus H110M-K
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Crucial CT8G4SFS824A
Crucial MX300 2,5" 275GB

huidige:
Intel Pentium G3258
Nvidia GTX 460
WD Green 1TB (2010)
HyperX Fury DDR3 186
Asrock Z97 Pro4
Corsair Gaming GS600

Mij idee is om de Corsair Gaming GS600 en de WD Green 1TB (2010) er dan bij te houden.
 
De afweging zal je zelf moeten maken maar is i3 niet vaak een instapmodel processor? Er zijn verschillende van dit model, bekijk de gemelde prijzen en bijzonderheden op: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php Best mogelijk dat je een veel snellere i5 processor kan nemen zonder grote investering.

Het moederbord is van het micro type en in reviews is er niemand die niet opmerkt dat er ergens te weinig plaats voor is. Dat er weinig op zit lees je ook vaak. Bedenk dan of dit bord op lange termijn nog waarde voor je heeft. https://www.newegg.com/Product/Prod...ignorebbr=1&IsFeedbackTab=true#scrollFullInfo

Succes.
 
Intel Core i5-8600K Boxed
MSI Z370 PC PRO
MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Samsung PM961 256GB

En deze combi?
 
Dit is het duurdere segment maar als je het voor een aantrekkelijke prijs kan krijgen dan zou ik het niet laten.

Ik heb ook een MSI moederbord met status lampjes. Het is een tweedehandse en deze laat mij niet in de steek.
Deze processor is een echt snelheidsmonster die ook nog te overklokken is, voor wie durft. Neem daar dan de beste koeler bij. Van de grafische kaart heb ik nog geen beoordelingen gezien maar die is vast al wel ergens getest. Een goedkopere kaart is misschien zuiniger met energie en dit geeft weer lagere gebruikslasten. De MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G die je eerst noemde kan inmiddels al wat goedkoper geworden zijn en die voldoet prima. Hierop zou ik dus niet hoger inzetten. Groet Alfred 2
 
Intel Core i5-8600K Boxed
MSI Z370 PC PRO
MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Samsung PM961 256GB

En deze combi?

Waarvoor ga je dit systeem gebruiken?
Indien gamen, dan is het een prima setje.
Maare, merk en type voeding?
En wat is het budget?
Je gaat ineens van een prut setje naar een mid-end systeem.
 
Dan graag mijn huidige voeding behouden (corsair Gaming GS600). Het is voor games zoals gta en Fortnite. Heb ook een gopro waar ik 4k mee kan filmen maar dus niet kan bewerken nog.
 
Die is prima en veel plezier ermee.

Films kun je vaak ook via de GPU bewerken, is sneller dan via de CPU, afhankelijk met welke prog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan