Delete record

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Ik heb een formulier A met een veld van totaal aantal uren gewerkt aan een project.
Op dit formulier A heb je een knop dat verwijst naar formulier B.
Formulier B is een tabelvorm met de uren per project. Dus detail per datum en uren gewerkt aan dit project.
Wanneer ik uren toevoeg wordt het totaal aantal bijgewerkt op formulier B en ook op formulier A.
Dus perfect.
Maar wanneer ik een record verwijder op formulier B, omdat de gebruiker per ongeluk een verkeerd record heeft aangemaakt, dan gaat het mis.

Keuze "Nabijwerken" op formulier B voor veld 'Gewerkte uren" wanneer ik een uur invul
DoCmd.RunSQL "Tabel1 SET uren = " & Total_uren.Value & " WHERE ZW_ID = ZW_id"
Dan is alles OK.

Dan heb ik ook een knop "verwijder" achter elke record op formulier B.
Wanneer ik deze knop gebruik klopt het totaal niet.

CurrentDb.Execute "DELETE FROM formulier1 WHERE ID=" & Me.ID
DoCmd.RunSQL "Tabel1 SET uren = " & Total_uren.Value & " WHERE ZW_ID = ZW_id"

ZW_ID is uniek record in de tabel. Maw als je een record toevoeg wordt er een record met ZW_ID aangemaakt.

Bestaat er een methode als je een record verwijder dan dan het totaal goed wordt berekend ?

Alvast bedankt.
 
Ik snap dus om te beginnen niet waarom er überhaupt een [Tabel1] is. Als er iets makkelijk is te maken, dan is het een query die de totalen voor je berekent. Dynamisch, op basis van de aanwezige records. Er is geen enkele noodzaak (ik herhaal; geen enkele) om totalen apart op te slaan in een tabel.
Daarnaast had ik het invoerformulier als subformulier op het hoofdformulier gezet, dan had het niet-gebonden tekstveld voor het totaal (want ik sla totalen dus nooit op) ook prima vanuit het subformulier kunnen worden bijgewerkt. Ik zou je werkwijze serieus eens tegen het licht houden.
Mocht je mij er van kunnen overtuigen dat het echt op jouw manier moet, en ook echt niet anders kan, dan wil ik wel over een oplossing nadenken. Nu vind ik dat zonde van de tijd... neemt niet weg dat iemand anders het uiteraard van mij nu al mag oplossen :).
 
Ben geen Access specialst dus vraag het aan jullie.
En idd een subformulier gemaakt en de totalen NIET( dus niet :)) opgeslagen.
Het formulier werkt als een speer.
Dus hartelijk dank om mij op de highway te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan