uitkomst geeft fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Berichten
173
Als ik deze formule gebruik dan werkt het wel, alleen vervelend genoeg geeft hij als uitkomst
#waarde omdat er lege cellen staan die pas later ingevuld worden


Code:
=ALS(L7="";"";DATUMVERSCHIL(J7;L7;"d")/7)
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je even controleren of beide cellen een datum bevatten.
 
nee soms wordt 1 datum pas later ingevuld, soms einde project of tussentijds als er een extra project bijkomt.
 
En zoals zo vaak, zonder je document is niet te zien wat de precieze situatie is en blijft het speculeren.
 
Ik snap het maar het bestand is te groot en bevat veel informatie wat ze liever niet delen....,
ik weet dat met =als.fout(ALS(L7="";"";DATUMVERSCHIL(J7;L7;"d")/7)..... en ik weet dat er nog wat achter moet maar niet meer hoe of wat
 
Het hoeft ook niet HET bestand te zijn maar een relevant voorbeeld bestand waarin die fout optreedt.
Een syntactisch correcte functie die een #fout geeft heeft altijd een andere oorzaak dan de functie zelf.
En een #WAARDE fout heeft altijd als oorzaak een fout in 1 van de in de functie gebruikte bereiken.

Dan kan je die functie hier plaatsen, maar daar is de oorzaak dan dus niet aan te zien.
Eigenlijk dus wat VenA al schreef in #2.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moeten we de hersenen van vragenstellers eens laten werken. :p


ik weet dat met =als.fout(ALS(L7="";"";DATUMVERSCHIL(J7;L7;"d")/7)..... en ik weet dat er nog wat achter moet maar niet meer hoe of wat
I.i.g. de laatste punten weg, een puntkomma, twee dubbele aanhalingstekens en een haakje sluiten.
 
Moet het met VBA?

Code:
=KIEZEN(MAX(1;AANTAL(J7;L7));"";DATUMVERSCHIL(J7;L7;"d")/7)
 
super bedankt, beide oplossingen werken kreeg ik te horen..
vriendelijk bedankt voor de oplossingen.

Hij zou een voorbeeldje sturen zodat jullie kunnen kijken waar het probleem ontstaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan