Tekst verspringt iedere keer in Word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie het ook niet.
Het kan te maken hebben met het tymachinewerk manier van het opzetten.
Als er dan iets verkeerds in de stijl in kruipt.. dan blijft het je achtervolgen...
Ik zoek fouten altijd op met de toetsen combi
Control + Shift + *
Die alle 3 tegelijk indrukken en dan komen de stijlcodes redelijk te voorschijn.
En dan kun je kijken of die p295 afwijkt qua "rare tekentjes" en code melding tov een "goede pagina".

Heb je het verschil gevonden dan haal je de code weg die er niet hoort... Maak eerst een backup van jouw docx....

Heb je wel eens een database overwogen? DVD databases lijken me handiger dan dit...
Vind je Access te duur, het zou ook moeten kunnen met Base van Libre Office, gratis te gebruiken.
Als je eenmaal weet hoe het werkt wil je niet meer naar Word terug voor dit soort werk.

Control + Shift + *
is hetzelfde als dit knopje indrukken
00_reveal_formatting_pane.png
 
Laatst bewerkt:
Ik werk ook met Access, maar ik zit ook met een boek waar ik alles in zet en waar ik het op kan zoeken. Het boek bestaat uit: Films, muziek, shows, documentaires en ik weet niet hoe ik dat in Access moet doen.
 
Mits je het document opschoont, kun je er nog wel een database van maken. De knop <Weergeven/verbergen> laat overigens alleen niet-afdrukbare tekens zien. Daarom wist ik al heel snel dat je geen tabs gebruikt maar spaties, en geen harde pagina-eindes maar die inmiddels beruchte baksteen. Hij doet niks voor stijlen.
 
Idd, het onderwaterscherm van WP5 was een stuk beter...

En uit Access is alles mbv een query als een rapport af te drukken op te slaan.
Als je Acces kent zou je dat ook moeten kunnen.
Zit het in verschillend databases maakt een export naar een rapport/doc met de gewenste opmaak.

De fantasie icm kennis kan je ver brengen.
Dit Word document met alle respect voor de input energie, lijkt me niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Je zou de output nog best via een Word (mailmerge) document kunnen maken, maar het onderhoud van je data kan veel beter in een database. Probleem is nu: hoe krijg je e.e.a. op een fatsoenlijke manier overgezet, als je de brongegevens alleen in het Word document hebt staan. Overtypen is natuurlijk geen optie. Daarvoor heb je op zijn minst dus een document nodig dat zich laat importeren. Dat is het nu op geen enkele manier. Als dat is gebeurd, kun je m.b.v. een macro de gegevens wel overzetten naar een Excel bestand, waar je dan de gegevens verder kunt 'klaarstomen' voor een import in Access.

Om te beginnen: alle speciale tekst (DVDNR. 229 etc, DVD 1 etc, DVD-BESYAND – POPULAIRE MUZIEK etc.) moeten een specifieke stijl/profiel krijgen. Op basis van die profielen kun je dan door het document lopen en bepalen wat er met de tekst moet gebeuren. Dat zou idealiter ook moeten gebeuren met specifieke teksten met kopjes als: Hoofdrolspelers, Kwaliteit, Soort etc. Maar daar zit al een probleem, dat ik zo wel uitleg.
Als de stijlen zijn gemaakt, moeten alle dubbele tekencombinaties moeten er uit. En daarmee bedoel ik: overal waar meer dan één spatie is getypt (de koppen die je m.b.v. spaties hebt uitgelijnd, de genummerde titels met spaties etc, de overtollige alinea's (<Enter> toets)). Daarnaast moeten alle regels met de tekst (Vervolg #) er uit, want die verstoren de layout verschrikkelijk. Ze voegen in min ogen trouwens ook niks toe. Kortom: het document moet schoon zijn.

Een probleem dat ik hierboven al aanstipte, zit in 'kopjes' zoals <inhoud> die uit meerdere regels tekst bestaan. Omdat je het begrip 'hangend inspringen' blijkbaar niet kent, heb je, om alinea's de schijn van hangend inspringen te geven, achter elke regel op <enter> gedrukt en vervolgens met 28 spaties de tekst naar de 'juiste' positie gebracht. En daarmee zadel je jezelf met een gigantisch probleem op, omdat het nu enorm lastig is om die situatie te herstellen. Niet onmogelijk, maar dus heel lastig.
Als laatste voorstel zou ik alle meervoudige alineamarkeringen vervangen door één <Harde pagina-einde>. Die uiteindelijk dan weer weg kan, als je het profiel van Kop1 zodanig aanpast dat die op een nieuwe pagina begint. Dan kunnen ze weer weg. Maar eventueel kun je die Harde pagina-eindes gebruiken in de macro die de export naar Excel stuurt.

Stel dat je alles (met <Zoeken en vervangen> kom je overigens een heel eind) hebt opgeschoond, dan is er wel wat te brouwen. Maar tot die tijd is er met deze tekst eigenlijk weinig te beginnen.
 
Ík kijk wel wat ik doe, want ik ben ook geen 20 meer, ik ben 75 jaar en ik vind dit wel heel ingewikkeld. U heeft zeker les gehad in Word, maar ik niet. Ik heb het mezelf aangeleerd. Ik heb ook zelf verschillende bestanden aangemaakt in Access. Maar toch bedankt voor alle informatie die u mij heeft gegeven.
 
U heeft zeker les gehad in Word, maar ik niet. Ik heb het mezelf aangeleerd. Ik heb ook zelf verschillende bestanden aangemaakt in Access.
Sterker nog: ik heb er cursussen in gegeven :). Ik snap dat je ergens moet beginnen en dat je niet alles gelijk onder de knie kan hebben. Dat geldt overigens voor iedereen. Neemt niet weg dat een tekstverwerker iets totaal anders is als een typmachine, en dat je daarvoor dus verschillende technieken gebruikt. Daar is (helaas) in dit document dus geen sprake van geweest.

Wij, de helpers van HelpMij, zijn er natuurlijk niet op uit om mensen met vragen onderuit te schoffelen; we proberen juist de hulp te verzinnen waar je als vragensteller verder mee kunt. En als er de tijd voor is, en het is een leuk klusje, dan willen we dat vaak ook nog wel voor de vragensteller uitvoeren. Kijk maar eens in het Excel forum; vaak hebben de helpers al een bestandje met oplossingen gepost terwijl de vraagsteller zijn vraag nog aan het typen is :).

Ik zal eens kijken wat ik met je bestand aan kan; ik wil daar best wat tijd in steken. Ik ben wel benieuwd naar het niveau waarop je databases bouwt, en of je al geprobeerd hebt om voor dit specifieke onderwerp al een database te maken. Die zijn er namelijk volop. Hier bijvoorbeeld vind je wat aardige voorbeelden. En hier wat theoretische modellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan