Tekst verspringt iedere keer in Word.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Ik krijg iedere keer bij Word een dubbele lijn of enkele lijn die ik niet weg kan krijgen. Als ik b.v. op Opslaan druk dan verspringt de tekst iedere keer een paar regels. Kunt u mij misschien helpen om dit te verhelpen ?
 
Kun je het document (of een ander waar het effect ook in zit) posten? Zo is er niks van te zeggen. Of een hele boel....
 
Door een bijlage toe te voegen. Dan moet je vermoedelijk wel de knop <Ga geavanceerd> aanklikken.
 
Bij pagina 294 begint de ellende. Dat staat een dubbele streep en die krijg ik niet weg en als ik iets wil veranderen schuift de heleboel op.
 

Bijlagen

  • DVD-Video.docx
    474 KB · Weergaven: 355
Pagina 294? Ik zie maar 4 pagina's. Waar zit het probleem precies? Ik zie boven de tekst "DVD-BESTAND – POPULAIRE MUZIEK." wel een dubbele streep staan, maar die is wel weg te halen.
 
Ik heb het verkeerde document gestuurd. Hier komt de goede.
 

Bijlagen

  • DVD-Video.docx
    474 KB · Weergaven: 58
Je hebt het bestand twee keer gepost, zit daar verschil tussen? Want ik heb de laatste versie geopend en zie niks vreemds op pagina 294 en omstreken. Kun je een specifieke tekst aangeven waar het volgens jou fout gaat?
 
Er zit geen verschil tussen de bestanden. Ik dacht dat het uploaden niet goed was gegaan. De fout begint op pagina 295. U ziet vanzelf welke.
 
Overigens vind ik dat je wel heel ijverig bezig bent geweest, maar dat je Word nog wel als een typmachine gebruikt, en niet als tekstverwerker. Zo heb je alle koppen (DVD-BESTAND – FILM, DVD-BESTAND - POPULAIRE MUZIEK etc) ingetypt. Wat nog veel erger is, is dat je, om naar een nieuwe pagina te gaan, een baksteen op de <Enter> toets hebt gelegd en om de koppen (DVDNR. 204, DVDNR. 305 etc) met behulp van dezelfde baksteen op de spatiebalk hebt gedrukt. Dat is heel onhandig, en maakt je document ongelooflijk veel lastiger om te bewerken. Verander maar eens het lettertype van je basistekst, of de lettergrootte. Ik zou dus, hoe lastig dat nu ook is, dus eerst beginnen om het document op te schonen. Dat betekent: koppen gebruiken voor de 'hoofdstukken' (DVD-BESTAND – FILM, DVD-BESTAND - POPULAIRE MUZIEK etc) en die terug laten komen in de koptekst. Dan gaat dat in ieder geval nooit meer fout. Daarnaast koppen maken voor de dvd titels (DVDNR. 204, DVDNR. 305 etc) en daarin de uitlijning, kleur, alinea-afstand etc. regelen. In die koppen neem je dan ook op dat de kop op een nieuwe pagina begint, dan is het probleem van de tientallen overbodige <Enters> ook opgelost. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zoals lijsten gebruiken voor de nummers op de dvd's, en niet handmatig spaties en een nummer intypen.
Kortom: er is nog behoorlijk wat te verbeteren aan je magnus opus :).
 
Ik heb de fout eerlijk gezegd niet aangetroffen; nu werk ik op het werk met Word 2010, wellicht dat je in een andere versie werkt. Thuis (Office 365) zag ik het probleem wel in het korte document. Daar was het overigens prima te verhelpen.
 
Ik gebruik Word 2016. Dus u heeft op pagina 295 ongeveer halverwege geen onafgebroken dubbele lijn. Waarom ik dan wel ? Daar begrijp ik helemaal niets van.
 
Ik begrijp niet wat u bedoelt met een baksteen op Enter. Hoe kan ik dat verhelpen ?
 
Met 'Baksteeen op <Enter>' bedoel ik dat je in je document regelmatig op de <Enter> toets drukt. Op pagina 435 bijvoorbeeld tel ik 45 lege alinea's. Oftwel: 45 keer op de <Enter> toets gedrukt. Voor dat soort inspannende activiteiten heb ik altijd een baksteen naast mijn toetsenbord liggen. :) En het leuke is dus: dat is helemaal niet nodig als je netjes werkt met stijlen.
 
Ik gebruik Word 2016. Dus u heeft op pagina 295 ongeveer halverwege geen onafgebroken dubbele lijn. Waarom ik dan wel ? Daar begrijp ik helemaal niets van.
Ik zal vanavond nog even thuis kijken; zoals ik al zei: ik had 'm gisteren ook in beeld in je eerste document. Blijkbaar herkent Word 2010 de gebruikte opmaak (want dat is het probleem) niet vanuit de hogere versie.
 
Ik gebruik Word 2016. Dus u heeft op pagina 295 ongeveer halverwege geen onafgebroken dubbele lijn. Waarom ik dan wel ? Daar begrijp ik helemaal niets van.
 
Zoals ik al zei: vermoedelijk versieverschillen. Het probleem wat ik had gevonden, is overigens een hele gemene, waar ik toevallig een paar jaar geleden (dank zij een vraag van een cursist) achter was gekomen. Die had namelijk hetzelfde probleem: een lijn die ogenschijnlijk niet te verwijderen was. In dit geval was er een lijn onder een grote alinea met tekst 'verschenen' en wat hij ook deed: hij kreeg de lijn niet weg. Tekst verwijderen hielp niet, overnieuw typen hielp niet, de lijn kwam elke keer hardnekkig terug. Dat lijkt overigens maar ten dele op jouw vraag:
Ik krijg iedere keer bij Word een dubbele lijn of enkele lijn die ik niet weg kan krijgen. Als ik b.v. op Opslaan druk dan verspringt de tekst iedere keer een paar regels.
Want van 'verspringende tekst' was hier geen sprake. Dat mag je overigens nog even uitleggen, want dat snap ik dus niet helemaal.

Ik heb er een testdocumentje bijgedaan om te laten zien wat er aan de hand is; kijk maar eens of dit het effect is dat je bedoelt. Op de pagina zie je een rode tekst met een blauwe lijn, en een groene tekst met een blauwe lijn. Als je met de muis twee keer links in de klantlijn voor de rode tekst klikt (de hele alinea wordt geselecteerd) en op <Delete> drukt, zul je zien dat de blauwe lijn niet verdwijnt, maar naar boven 'opschuift. Doe je hetzelfde met de groene alinea, dan gaat het wel goed. Rara, wat is hier aan de hand? :D.
 

Bijlagen

  • Testje.docx
    19 KB · Weergaven: 65
Als ik de pagina voor mij heb die ik wil printen, dan schuift de heleboel een aantal regels naar beneden op. Hij begint dan halverwege de bladzijde pas te printen.
Wat raadt u mij aan om verder te gaan ? Ik denk dat ik vanaf bladzijde 295 een nieuw document ga aanmaken en daar verder gaan met typen of helpt dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan