Sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericroodhooft

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
253
Hey Helpers,
Ik ben een leek in zulke dingen, maar mijn vraag is , wie kan mij zeggen hoe ik een sjabloon in word 2013 kan maken?
Heb geen voorbeeld, maar hoop dat het zo ook kan?
mvg
Eric
 
Gewoon je document opslaan als Word-sjabloon of Word-sjabloon met ingeschakelde macro's.
 
Ik weet niet of je alleen antwoord van gast0660 wil (lijkt mij niet handig) maar wat heb je precies met je document gedaan? Er gebeuren rare dingen als ik in een woord of zinsdeel klik. Een enkele klik (en dat zou alleen de cursor moeten verplaatsen) in het woord "kredietovereenkomst" (maar dit geldt voor elk woord in dit stuk van de zin) selecteeert: "In uw getekende kredietovereenkomst staat dat u toezegt deze factuur te betalen in". En dat lijkt mij niet de bedoeling. Je lijkt overal inhoudsbesturingselementen van gemaakt te hebben, maar de vraag is natuurlijk: waarom?
In de oudere versies had je overigens geen inhoudsbesturingselementen, maar velden. Die kan je nog steeds maken, op dezelfde manier zelfs. Alleen moet je dan de (wat dan nu heet) 'oude formuliervelden' gebruiken. En daarvoor moet je het hele palet 'Oudere hulpprogramma's' uitklappen.

Maar begin eens met je tekst tot gewone terug te brengen, dus niet in een inhoudsbesturingselement zetten. Alleen op de plaats waar de gevraagde gegevens moeten worden ingevuld zet je die objecten. Of dat dan de oude formuliervelden zijn, of de nieuwe inhoudsbesturingselementen maakt dan niet uit. En, wil je het document beschermen, dan moet dat beveiligd zijn. In een sjabloon lijkt mij dat een handige zaak. Dus eerst beveiligen, en dan pas opslaan als sjabloon.