contactform verzend niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalabwi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2018
Berichten
1
Hallo

ik heb een contact form gevonden op internet wat ik graag zou willen gebruiken. Het bestaat uit een stukje html, een contact.php main.js file.
De main.js file regelt volgens mij ook het versturen, en de melding na het invullen van het form bedankt voor uw bericht etc.
Als ik het form invul dan krijg ik het bedank bericht, maar hij verstuurd niks naar het betreffende email adres. Als ik uit het bestand main.js het gedeelte verwijder wat betrekking heeft op het form, verzend hij de mail wel. Het is een stukje java voor het form met daarin ook een stukje van een google plattegrond wat als achtergrond dient voor het contact form.
Graag zou ik dit allemaal werkend zien, en hoop dat iemand mij kan vertellen wat volgens mij fout is in de main.js file waarom het form niet verzend.
Ben een beginner wat dit betreft en weet niet waar de fout zit. Ik zend het stukje script mee van het form uit de main.js file
vr gr Gertjan

[JS]
// Contact form
var form = $('#main-contact-form');
form.submit(function(event){
event.preventDefault();
var form_status = $('<div class="form_status"></div>');
$.ajax({
url: $(this).attr('action'),
beforeSend: function(){
form.prepend( form_status.html('<p><i class="fa fa-spinner fa-spin"></i> Email is sending...</p>').fadeIn() );
}
}).done(function(data){
form_status.html('<p class="text-success">Dank voor uw bericht. Wij nemen spoedig contact met u op</p>').delay(3000).fadeOut();
});
});

//Pretty Photo
$("a[rel^='prettyPhoto']").prettyPhoto({
social_tools: false
});

//Google Map
var latitude = $('#google-map').data('latitude');
var longitude = $('#google-map').data('longitude');
function initialize_map() {
var myLatlng = new google.maps.LatLng(latitude,longitude);
var mapOptions = {
zoom: 14,
scrollwheel: false,
center: myLatlng
};
var map = new google.maps.Map(document.getElementById('google-map'), mapOptions);
var marker = new google.maps.Marker({
position: myLatlng,
map: map
});
}
google.maps.event.addDomListener(window, 'load', initialize_map);

});
[/JS]
 
Laatst bewerkt:
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/contact-formulier-verzend-niet/102336/last/

Hier waren nog wat tips gegeven :)
Misschien is het handig om voorstaan bij 'cross-posts' te vermelden waar je nog meer langs de deur bent geweest, een wat je al geadviseerd is.

Veel mensen zitten op meerdere forums, en dan is het storend dat de vraagstelling op een ander forum verder gaat, en het komt ook soms een beetje ondankbaar over alsof het andere forum niet behulpzaam is .
 
Laatst bewerkt:
In de cross post die php4u meldde zag ik dat er een array wordt gebruikt voor de headers. Dit kan vanaf php versie 7.2.
Mogelijk heeft jouw provider een oudere versie. Probeer het eens hiermee
Code:
// $headers = array();
$headers  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$headers .= "From: {$name} <{$from}>" . "\r\n";
$headers .= "Reply-To: <{$from}>" . "\r\n";
$headers .= "Subject: {$subject}" . "\r\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion();
mail($to, $subject, $message, $headers);
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan