Beide beeldschermen op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Start de pc op en wacht tot het scherm verschijnt met de accounts, maar dat komt niet beide schermen blijven zwart. Druk op reset en pc start weer op en hetzelfde. Druk weer op reset en nu start die wel op maar met de vraag Windows soort opstarten, ik kies normaal opstarten. Weer beide schermen op zwart. Probeer ondertussen ook de aan/uit knop maar die doet niets. Pc blijft draaien. Nogmaals reset met de achterkant van een potlood en de hele resetknop verdwijnt in de pc-kast.

Druk op de aan/uitknop sluit af en start weer op en nu draait de pc wel. Wat is hier aan de hand?

Schijven zijn goed met Crystal Disk info . Videokaart 50 graden Geforce GTX 460.

Hoe krijg ik de voorkant van de kast? Is een Coolermaster. Heb de voorkant er af maar de bovenzijde waar de aan/uit en resetknop zit is nog niet bij te komen.

Ik heb een manual gevonden van CM690 II en plus Daar staat dat op de afbeelding dat de bovenkant te verwijderen is via zes schuiven/lips die in te drukken zouden zijn. Nou, daar is niet bij te komen laat staan dat ze er zitten.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, goed te zien. Echter, hier zien we dat de bovenkant er al af ligt en dat de kast leeg is. Dus moet je eerst alles uit de kast halen om er bij te komen? Beetje vreemd.

De resetknop ligt erin en je komt er niet meer bij. Men had de bovenkant gewoon met vier schroeven kunnen vastzetten dan had je zonder problemen binnen 15 seconden de bovenkant kunnen verwijderen. Nee, weer moeilijk doen. Het is allemaal rommel.

Gelukkig start de pc weer normaal op. Afkloppen.

edit: ik heb de linkerwand verwijderd en hier is meer ruimte maar het lukt nooit om tegelijkertijd de drie lippen open te zetten en de andere kant zit dan nog vast en je zult ontzettend moeten wrikken om dan de bovenkant te verwijderen. Het is overduidelijk een grote constructiefout. Je moet een reset/aan-uitknop simpel kunnen vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Is geen garantie meer. Ik denk dat de resetknop met een plastic verbonden is aan de aan/uitknop en geen enkele vaste ondergrond heeft gehad. Plastic wordt na jaren minder flexibel lees harder en knapt af.

Ik heb nog meer video's opgezocht maar die filmmakers zoeken altijd de gemakkelijkste omstandigheden op, immers zo moeten succes kunnen tonen. Zo kan ik het ook. Ik heb niemand in de buurt wonen die dat kan fiksen. Dan maar zo laten.
 
Nieuwe vraag:

Handmatig veilig/uitschakelen van desktop pc

Gisteren ging twee beeldschermen op zwart. Resetknop is in de kast verdwenen en onbereikbaar. Vanmorgen pc opgestart en ik werkte aan een Excel-document en pats, boem, geen muisbeweging meer en toetsenbord werkte ook niet meer. Geen Taakbeheer en alles frozen. Vier seconden aan/uitknop gedrukt (geen andere mogelijkheid) en pc schakelt in één tel uit.

Weer opgestart en Excel-document moet hersteld worden.

1. Hoe zorg ik dat met deze omstandigheden wel veilig wordt afgesloten?
2. Wat kan hier hardwarematig aan de hand zijn?

Onder apparaatbeheer staan nergens vraagtekens.
 
Zorg iig regelmatig voor opslaan van het Excel bestand kan simpel met Ctrl+S toetsen tegelijk, halve seconde werk...
Afh v/d Excel versie zoek de optie op om met de ingestelde tijd een kopie te maken....
En maak telkens na afloop een externe backup..
Zo ... das geregeld en dan pas naar je probleem.....

Wat zeggen de Windows logboeken op het tijdstip van de crash?

Zorg iig regelmatig voor opslaan van het Excel bestand kan simpel met Ctrl+S toetsen tegelijk, halve seconde werk...
Afh v/d Excel versie zoek de optie op om met de ingestelde tijd een kopie te maken....
En maak telkens na afloop een externe backup..
Zo ... das geregeld en dan pas naar je probleem.....

Wat zeggen de Windows logboeken op het tijdstip van de crash?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb geen logboeken meer. Alles verwijdert met CCLeaner. Zal wel opslaan zoals jij aangeeft en voldoende back-ups maken. Laten we maar afsluiten, want het zijn rare en onnavolgbare kuren van de pc en nu werkt alles normaal. Geen touw aan vast te knopen. Misschien ouderdom van de pc.
 
Weg met CCleaner... die vermoordt jouw logboek..
Kun je de opruimactie daarvan niet terugdraaien?
Zonder logboek... wordt het gokken/uithoren....

Een metafoor...

Moet je bij een garage aankomen.... en zeggen dat je in staat bent geweest om het pc-kastje van helemaal schoon te maken... en je komt met een storing en ze kunnen niks meer uitlezen....
Hoe denk je dat ze zullen reageren...?

Ik vermoed: Zakelijk.,...
Tja meneer het was u keuze om dat zelf zo te doen...
Wij maken een offerte met een schatting van de extra tijd die we nodig denken te hebben om nu de storing handmatig op te zoeken en te maken.
Denkt u nog dan even na en laat weten wat u doet... wel of niet repareren...
En betalen uiteraard in geval van akkoord.
 
Hallo

Intussen zul je ook al wel eens hebben rondgesnuffeld op youtube , en deze kast eens rustig hebben bekeken , en vastgesteld hebben dat deze toch iets eenvoudiger te demonteren is dan je aanvangkelijk dacht ...

Mits deze site door veel mensen wordt bezocht , en als referentie/vraagbaak wordt gebruikt ...

Hier:

https://www.youtube.com/watch?v=gaElvSJh4kw

Min 4.07 --> 5.10 neemt men deze er af.

Peter
 
Bedankt voor de video. Als het zo gemakkelijk was als in de video was het mij ook wel gelukt. Echter we zien in de video dat het meeste niet ingebouwd is. Bij mij zit de rechterkant helemaal volgebouwd. Onmogelijk om daar bovenin ook maar iets aan te raken. Dus links zou kunnen maar dan moet je gaan wrikken. Denk dat uiteindelijk dat meer schade gaat ontstaan dan dat je zaken herstelt. Laat staan dat je die resetknop nog kunt vastzetten. Schiet dus niet op. Waarom een dergelijke top/deksel niet gewoon vastgezet met vier simpele schroefjes aan de bovenkant. Onbegrijpelijk om dat niet te doen. Hoef je voor de aan/uit/resetknop ook niet in de kast te werken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Post anders eens een paar duidelijke / overzichtelijke foto's ...

Top moet er toch af , als je die schakelaar wilt onderhanden nemen .

Let uiteraard op voor de dunne draadjes.

Peter
 
Beste Peter,
De pc werkt nu weer normaal, althans beide beeldschermen werken en verder geen problemen. Het is nog maar de vraag of de resetknop überhaupt vervangen of vastgezet kan worden. Dat weegt niet op om nu nog meer risico te nemen en er kan andere schade optreden. Dat waag ik er niet op. Als de pc nog eens om welke reden dan ook naar een reparateur gaat moet die er maar naar kijken.

Bedankt voor de hulp.
 
Ik heb op 7 november 2018 de pc afgeleverd bij Azerty en hun schriftelijk en mondeling gewezen op de resetknop die in de kast verdwenen was. Op dinsdag kreeg ik de onderzoeksresultaten van Azerty en de resetknop stond er niet bij en was 'vergeten' of hoe je het ook wil noemen. Ik heb op die e-mail gereageerd en woensdag 9:30 direct gebeld met eerst het verzoek mij binnen vijf minuten terug te bellen, immers, ik heb geen mobiele telefoon en contact gaat via de router en een kapotte FRITZ!Fon maar die man wilde het niet begrijpen wat het doel was van mijn vraag. Dus dat lukte niet. Ik heb om 10 over half twaalf nogmaals gebeld en de betreffende persoon was aan het lunchen en dat respecteer ik. Heb wel even kort vertelt over de resetknop (aan de medewerker die ik aan de lijn had) en de vraag naar een extra videokaart dat die twee items vergeten waren. 's Middags vanaf half twee de hele middag gebeld maar het was te druk bij Azerty. U wordt zo spoedig mogelijk verbonden met een expert. Vergeet het maar! Of honderd maal u kunt ook een e-mail sturen. Hoe dat dan kan als je alle apparatuur hebt ingeleverd is mij een raadsel.

De medewerker zei wel dat de reparatie van de resetknop arbeidsintensief was en dat een resetknop in principe niet nodig was. Ik heb toen gezegd laat dan maar zitten. Echter toen ik donderdagmorgen 15 november 2018 de pc ophaalde en deze man (die ik aan de telefoon had gehad) te spreken kreeg was hij in de veronderstelling waarschijnlijk door navraag bij de behandelende medewerker dat de resetknop wel was gerepareerd. Maar u kunt het al wel raden na thuis de pc te hebben bekeken was er niets gebeurd aan de resetknop en lag deze nog steeds onbereikbaar in de kast.
 
Schijven zijn goed met Crystal Disk info .
Is dat de zelfde pc als die van de harde schijf problemen nu?

Vergelijk dan die Crystal Disk info rapporten eens?
Zie je verschillen behalve de temperatuur en het aantal keren opstarten en dat soort zaken die altijd mee veranderen.

Ik weet niet of het je dat gaat helpen, mogelijk leer je er wat van, maar mijn slot advies heb ik al in het andere topic gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan