Adapter Western Digital

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
89
Hallo, ik gooi 'm maar gewoon in de groep, hopelijk kom ik daarmee wat verder. Ik heb een externe harde schijf van WD, de My Book Essential. Helaas ben ik de adapter ervan kwijt en heb ik de doos weggegooid, de kabel om hem met de laptop te verbinden heb ik nog wel (soort usb-kabel; ss?). Ik had al geprobeerd of het lukt om de adapter van de laptop te gebruiken (die past), maar dat werkt niet.

Weet iemand heel toevallig wat voor adapter ik nodig heb? Op de site van WD kun je die dingen niet los kopen. Op het apparaat zelf staat geen info over volt en ampere cq input/output.

Groet,
Jazz
 
dat klinkt hoopgevend. behalve dan het proberen met de laptopadapter :s. hoop dat dat goed is gegaan... hoe weet ik dat de dikte van het plugje klopt? is dat universeel met die adapters?
 
Dingen hebben niet voor niets eigen maten van de buiten en kern, dat is per voltage verschillend, polarteit kan wel een rol spelen, dat kan soms weinig schelen zodat die wel erin kan.

Indien gewone sata aansluitingen op de hdd kun je ook een externe behuizing met voeding aanschaffen.
 
ok, 12v en 1.5-2a en als het past is het goed. misschien neem ik de WD mee naar de kringloop en pas ter plekke of ze een juiste adapter hebben, nu ik weet wat ik moet hebben.

hartelijk dank allemaal voor de hulp!
jazz
 
Het IS een 12V type volgens deze website.

Tips als via Ebay zijn al geweest.
Of je koopt een multi-stekker geval en dan zit ie er altijd bij. Let wel heel goed op of ze de vereiste stroom halen bij 12V... want bij 5V kunnen ze meer leveren....
 
toch nog een onzekerheidje. ik ga het liefst voor een adapter met meerdere pluggen (kan later altijd van pas komen). nu heb ik er een gezien met 3 V/DC , 4.5 V/DC , 5 V/DC , 6 V/DC , 7.5 V/DC , 9 V/DC , 12 V/DC (volgens mij kun je dat wisselen) en 2250mA. dat eerste zal wel oke zijn, er staat immers 12v bij. maar is die 2250mA ook goed? dat is een meer 1.5/2.0 (ik neem hier aan dat dat gelijk is aan 1500/2000mA, heb er geen verstand van...).

gr,
 
Die maximale 2250mA geldt alleen voor 3 V/DC.... daar had ik je al voor gewaarschuwd...

Dus bij 12V is dat ca 4x zo laag, dus ca 500 mA....

Ik heb deze en doet het bij mij prima op 12V 500 mA maar verwacht geen ca 1.5A bij 12V daar heb je meestal een echte 12V adapter voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
beetje late reactie, sorry! het duurde ook even voordat ik het ding heb besteld... maar dat is in ieder geval wel gelukt en ik heb weer toegang tot de harde schijf. wilde ik toch nog even laten weten. bedankt voor jullie hulp allemaal!

jazz
 
Geluk bij een ongeluk dat de schijf blijkbaar geen schade heeft opgelopen door de laptop-adapter..
Succes ermee weer :thumb:
 
En... nu zorgen dat je overal 2 backups van hebt.... een WD is te weinig... als de pc of laptop niet ALLES ook nog een keer heeft..
Een externe backup erbij is nog mooier..
Fijn iig dat dit opgelost is.:thumb:
 
en ook wat geleerd, want ik steek niet zomaar weer een stekker ergens in : )

misschien moet ik eens gaan lezen over een cloud...

hartelijke groet!
 
Een cloud lijkt mooi, kan erg handig zijn (voor beperkte backup) , maar met mij zoon samsam hier ca 7-8T ... in de cloud zetten... hangt een ander kostenplaatje aan...
Over een paar jaar zijn wellicht de kosten te hanteren, mss bij een server upgrade wel goed om mee te nemen?
Maar je hebt dan ook minimaal 2 cloud servers nodig met zoveel data, wellicht 3 ... immers je geeft het helemaal uit handen en als de **** happens... kan zelfs 2x cloud niet ok zijn... dan heeft mijn zoon beroepsmatig een heel groot probleem met zijn klanten (muziek documentaire fotograaf; zijn droom baan is iets als Anton Corbijn)
 
ik weet er praktisch niks vanaf en als ik iets ga ondernemen, dan lees ik eerst altijd veel over. had gedacht dat het makkelijk was. heb er nog geen haast bij...

hoop dat je zoon het zover zal schoppen. al is iets minder ook al een hele prestatie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan