Ordenen/ aanpassen startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandervp

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2017
Berichten
30
Dag allen,

Wie kan mij helpen;
Ik wil in mijn startmenu het een en ander verwijderen en ordenen. Echter lukt mij dit niet.

Zo wil ik meerdere snelkoppelingen in 1 nieuwe map plaatsen.
Onder de letter "A" staan bv meerdere snelkoppelingen naar verschillende Adobe toepassingen. Onder de "A" wil ik daarom dan ook een "Adobe" map hebben met al deze snelkoppelingen.

voorbeeld.png

Tevens staat er voor een ander programma wèl een mapje in het startmenu met enkel de link naar "Uninstall".
Maar de snelkoppeling naar dit programma staat gewoon onder de letter en niet dit mapje. Ik wil dit verplaatsen maar dat lukt niet.

Snelkoppelingen van overbodige of onzin (windows)programma's wil ik weg hebben. Maar "XBOX" is al niet te verwijderen. Dit terwijl ik dit WEL wil.


Hoe kan ik mijn startmenu indelen zoals ik dat wil?
Voeg ik een map toe onder %AppData%\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs dan komt dit niet tevoorschijn in mijn startmenu.

Bedankt voor jullie hulp.
 
Denk dat het startmenu samenhangt met het account. Kijk eens naar organize startmenu.
 
@Senso, Helaas kun je daar alleen de snelkoppelingen aanpassen die zichtbaar zijn boven de aan/uit knop in het startmenu aan de linkerzijde
 
Dat is vreemd, want die artikelen geven de suggestie dat je zo het Startmenu kunt aanpassen. Zou je graag verder willen helpen maar ik heb geen Windows 10 en kan niets nakijken. Zitten die mappen niet onder Quick Access? Kijk nog eens naar deze locaties.
 
Laatst bewerkt:
Heb een site gevonden waarmee ik het deels kan oplossen;
HTML:
https://www.pcmag.com/news/354976/how-to-unclutter-your-windows-10-start-menu

Echter zijn niet alle koppelingen zichtbaar in de map van het startmenu. Hierdoor kan je onnodige links (zoals xbox/ feedback hub) nog steeds niet verwijderen.

Echter met CCleaner kun je wèl enkele van deze onnodige programma's verwijderen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan