foto's overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
250
Hallo,

Ik weet niet of ik op het goede forum zit, maar dat hoor ik ongetwijfeld, mocht dat zo zijn. Ik heb het volgende probleem:
Ik wil graag foto's overzetten van mijn laptop naar mijn Samsung S6 Android, maar het lukt niet. De foto's staan in Mediaplayer, ik heb al e.e.a. opgezocht op internet, maar ik kom er niet uit. Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast heel erg bedankt!

Vriendelijke groet,
Adelheid
 
Je kan dit gewoon via de verkenner in Windows doen.
Gewoon je telefoon via een geschikte USB-kabel aan je computer koppelen, en je krijgt de mogelijkheid om de bestanden op je telefoon te bekijken in de verkenner, maar heen en weer slepen kan ook.
 
Hoi,
Bedankt voor je antwoord, maar de foto's moeten van de pc op de telefoon, niet andersom. Hoe doe ik dat dan in verkenner?
 
Als je jouw telefoon hebt aangesloten, en daar hebt bevestigd dat je bestandoverdracht wil toestaan, dan kan je met de basisvaardigheden van de Verkenner met klikken en slepen en kopiëren/plakken de bestanden overzetten. Bij je schijven in Windows verschijnt dan je telefoon, waarbij je dan bestanden naar de interne en externe opslag (geheugen kaart) kan slepen.
 
Mail ze naar jezelf. Open de mail op je telefoon en sla de foto's op.

Maar wat PHP4U zegt zou makkelijker moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mail heeft vaak beperkingen voor wat betreft de bijlagen.

In de Playstore een goede File Manager zoeken die PC bestandsoverdracht heeft, zoals: Asus File Explorer onder de naam File Manager van: ZenUI, Asus Computer Inc.

Onderaan in het openingsscherm, wat de beschikbare ruimte weergeeft, vind je "PC Bestandsoverdracht" en je krijgt daar een adres wat je in de adresbalk van de browser op de computer invult. Deze pagina laat je de telefoon verkennen en bestanden uploaden naar die map. Andersom kan natuurlijk ook maar dan komen de bestanden die je naar de computer wilt overbrengen in één .zip bestand gedownload.

Voor telefoons is het belangrijk om te weten dat deze twee standen hebben voor wat betreft de USB aansluiting; Connectiviteit (telefoon is dan een modem of zender/ontvanger voor het aangesloten tweede apparaat) en Bestandsoverdracht (soms is er extra software nodig met een driver, die de telefoon in verkenner doet herkennen). Je zal deze keuze moeten vastleggen in de instellingen van de telefoon. Zie eventueel de handleiding. Er is ook een data kabel nodig, sommige USB kabels zijn alleen voor het opladen en er zijn muziekspelers met afwijkende USB aansluitingen.

Heel leuk is verder nog dat de telefoons en tablets met de nieuwste Android versies, niet meer aan alle programma's toestaan dat die bestanden plaatsen op de EXTERNE geheugens, dus niet op de SD kaart. De telefoon jou video en muziekbestanden naar de kaart laten verplaatsen lijkt heel leuk maar er is dan weinig controle en bij onderbreken is er verlies van data.
 
Met mail op de telefoon ben ik wat dat betreft nog geen beperkingen tegen gekomen. Ik heb ook een Samsung S6 en dit is wat PHP4U bedoelt:
S6.JPG

Werkt prima om dingen op de telefoon te zetten of er van te kopiëren.
Explorer werkt dus prima, geen extra file manager voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels gelukt! Allemaal bedankt voor de goede raad!

Groetjes
Adelheid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan