Cortana melding blokkeerd Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat ik in de goede sectie zit....anders mijn excuses.
Ik moet een ouder stel helpen ( op afstand) maar ik weet niet zo gauw hoe en wat.

Zij werken met een laptop met windows 8 erop.
Zo gauw ze deze aanzetten krijgen ze de melding te zien van Cortana: de nieuwe manier van...etc.

Maar ze krijgen de melding niet weg...en kunnen ook verder niks doen...
Heb al gezegd ctr./alt/del maar daar kunnen ze niks mee want na het opnieuw in de laptop komen krijgen ze opnieuw de melding.

Ik herken het probleem niet , misschien dat iemand onder ons zegt wat ik ze kan adviseren of kan doen ?

Bedankt vast voor het meedenken...:thumb:
 
Hallo. Zal proberen, meedenken inderdaad. Wonen deze mensen in een ander land. Sommige functies zijn daar niet beschikbaar. Laat maar weten.
 
Hoi manamana,

Dank voor je reactie.
Nee ze wonen in Maastricht maar zijn beide in de 80 nog steeds actief op de laptop.
Maar normaal help ik ze met teamviewer, maar ze krijgen de pop-up van de nieuwe Cortana niet weg.
Heb het op alle manieren via de telefoon geprobeerd uit te leggen maar het lukt niet .
Terwijl ik dit typ zit ik te denken laat ze het maar eens doen , en dan kijk ik via whatsapp mee .
Misschien zie ik het dan of een ander probleem ,wat zij niet zien.
Dus laat ik anders die mogelijkheid nog eens proberen....
.
 
Hoi manamana ,

Het blijkt dus geen Windows 8 te zijn maar toch WINDOWS 10

ik heb meegekeken via whatsapp bij het opstarten van de laptop...
Inderdaad het scherm komt na de introductie gelijk op het scherm en zou ook niet weten waar en hoe je het weg krijgt.
Je kan nml. het scherm niet meer weg krijgen dus ga je naar accepteren...geeft ie de mededeling dat ie geen internet vind (?)
en gaat ie weer van voor af aan beginnen. Dus we kunnen niet in het systeem komen..


hier de foto's
http://prntscr.com/kjgb6x
http://prntscr.com/kjgbmf

Hoe krijg je dit weg......:eek:
 
Laatst bewerkt:
Dat is weer wat anders, geen internet vinden. Dan kun je dus helemaal niets doen. Vervelend dus. Eerst internet proberen te krijgen en dan spraakherkenning weigeren.

Volg de link. Ja op afstand is wat moeilijke natuurlijk zonder internet.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

Ik denk netwerk opnieuw instellen enz enz..... Dat moeten die mensen wel kunnen.

En cortana verwijderen daarvoor moet je het register in. Moeilijk alleen voor ervaren gebruikers eigenlijk.

Zou ik toch even mee wachten is mijn advies. Altans niet zelf laten doen. Jij wel met teamvieuwer

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-schakel-je-cortana-geheel-uit-in-windows-10/ Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de cortana melding ook op mijn android telefoon...maar dan staat er onder Nee bedankt..of verdergaan of zoiets.

Bij de melding op hun laptop staat dus alleen accepteren of meer informatie.

Dus de optie nee bedankt staat er niet bij.
Kan dat komen omdat ie geen internet ( meer ) heeft ( zoals ie aangeeft ) ...hij deed het altijd goed...nooit problemen met het internet. ?

Ik kan niet in het systeem komen....ook niet via ctrl -alt -del hij geeft dan wel een menu aan met o.a. taakbeheer maar druk je daar op kom je wer in het cortana scherm....:confused:
 
Ga ik morgen doen...de oudjes zijn al naar bed...:D
Morgen avond ga ik weer verder met ze...goed idee de veilige modus...met verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Mogge manamana,

Ik heb jou advies doorgegeven en zij zijn zaterdag morgen naar Goforall gegaan.
Ik kon ze toch niet uitleggen hoe je windows 10 in veilige modus kan opstarten dus heb ik ze naar de winkel gestuurd.

Ze waren daar in 5 minuten klaar met het probleem...helaas heeft de gene niet gevraagd wat er nu precies aan de hand was dus dat antwoord blijf ik je schuldig.
Maar het voornaamste is dat alles weer draait.

Ik wil je iig nog even bedanken voor het meedenken en je adviezen. Ook namens de gene in Maastricht voor wie het was bedoelt.:thumb::thumb::thumb:
Nogmaals Bedankt:D !!!!
 
Hallo. Ik denk dat ze daar een herstel usb :eek: over hebben laten lopen voor windows 10. Zodat de zaak weer vlotjes loopt. En graag de tips gedaan naar jou toe. Groet van mij en tot de volgende keer wellicht. :thumb: :d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan