• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fermacelli

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
34
Goedenavond Excelkenners,

Ik zit de hele avond al te dubben over het voorbeeld in de bijlagen. Kan iemand me misschien helpen hiermee? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!!

Gr, Fermacelli
 

Bijlagen

  • VB1.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 46
In E12 en doorvoeren.
Code:
=ALS(A11<>A12;ALS(SOMPRODUCT(($A$12:$A$19=A12)*($C$12:$C$19="On Time"))=AANTAL.ALS($A$12:$A$19;A12);"On Time";"Delay");"")
 
Laatst bewerkt:
Hi Harry. Hartelijk dank! Slim om inderdaad de somproduct te gebruiken in combinatie met de aantal.als functie. :thumb:
 
In E2:

PHP:
=IF(D2<>"";IF(SUMPRODUCT(($A$2:$A$9=D2)*(LEFT($C$2:$C$9;1)="D"))=0;"On Time";"Delay");"")

Eigenlijk hoeft in kolom C alleen maar een D ingevuld te worden om aan te geven dat een vertraging is opgetreden. Overige gegevens in kolom C zijn overbodig.
 
Laatst bewerkt:
Hi HSV en SNB. Vraag aangaande de sumproduct formule. Is er ook een mogelijkheid met Als i.p.v. sumproduct? Nu merk ik namelijk dat er over 25.000 regels de kolommen vergeleken moeten worden en hierdoor vertraagd het bestand enorm..
 
Dat lijkt me lastig als je de combinatie van gegevens in twee verschillende kolommen wil testen.
Hier vertraagt niets.
 
Oké, er lijkt dus niet een andere oplossing dan de functie somproduct (weet niet of dit volgens jullie ervaring een 'zware functie' is welke veel processor capaciteit vergt)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan