Tweede parititie verschijnt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijs1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2018
Berichten
1
Goedenavond,

Vorige week is mijn laptop stuk gegaan waardoor ik een nieuwe heb moeten kopen. In mijn oude laptop zat een harde schijf, maar via het besturingssysteem (Windows 7) waren twee schijven zichtbaar (een C en een D schijf). Als ik nu de harde schijf uit mijn oude laptop aansluit op mijn nieuwe laptop (Windows 10) via een externe harde schijf lezer, dan kan ik alleen de bestanden inzien die op de oude D schijf stonden. Ik kom in het geheel geen bestanden tegen die op de C schijf stonden. Het lijkt er dus op alsof deze partitie niet herkent wordt door Windows 10 op mijn nieuwe laptop. Mijn vraag is hoe ik nu alsnog de bestanden van de C schijf kan terugvinden. Dit zou toch mogelijk moeten zijn? De bestanden moeten op die ene harde schijf uit mijn oude laptop staan zou ik denken.

Met vriendelijke groet,
Matthijs
 
Had je een UEFI BIOS met toegang tot de Setup via Windows, dan had je een afwijkende formattering dus een EFI partitie. Ofwel ESP (EFI system partition.)

You can use CONVERT <driveletter>: /FS:NTFS command to convert a partition to NTFS.
 
Als de oude laptop ook een cd-station had zou het zo kunnen zijn dat er op de HDD alleen een C-partitie aanwezig was / is en de cd-rom dus als schijf D:/ werd weergegeven.
In dat geval wordt de HDD nu, via een ext. aansluiting, als D:/ aangeduid op de nieuwe Win 10 laptop.

Als je zeker wilt weten of er meerdere partities op de ext. HDD staan moet je in Schijfbeheer kijken..
Dat ziet er zó uit...

2ykyvzb.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan