opstart en apps problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Mijn pc start de laatste dagen op met een zwart scherm en als ik enkele minuten geduld heb dan komt mijn bureaublad tevoorschijn en ken ik iets beginnen.Het enige dat ik kan doen is taakbeheer starten,maar daar vind ik geen zaken die abnormaal veel geheugen of processor activiteit nemen en ook geen niet actieve systemen.
Ik ben in de logboeken gaan kijken en vond verschillende foutmeldingen in Windows > systeem.De oudste staat bovenaan,maar ze zijn allen van de opstart deze morgen.
Kan iemand hier iets uit afleiden of moet ik de xml weergave posten?

De server Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.17134.1_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy!App.AppXyvyv4mghdjas8j88defq0w1hc410kvzt.mca heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.

Er is een time-out opgetreden bij de activering van de CLSID {C980E4C2-C178-4572-935D-A8A429884806} tijdens het wachten totdat de service AppReadiness werd stopgezet.

De server Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.17134.1_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy!App.AppXyvyv4mghdjas8j88defq0w1hc410kvzt.mca heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.

Kan DCOM Server Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.17134.1_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy!App.AppXw3qcpc7p849541dp39vvqd01bn7z9ybh.mca niet starten als Niet beschikbaar/Niet beschikbaar. Foutmelding
"298"
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
"C:\WINDOWS\system32\backgroundTaskHost.exe" -ServerName:App.AppXmtcan0h2tfbfy7k9kn8hbxb6dmzz1zh0.mca

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE SID (S-1-5-20) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

PROBLEEM 2
Verschillende apps zoals de store,mail,paint 3d kan ik enkel maar gebruiken als ik de Windows firewall service inschakel.Die staat omwille van gebruik van Comodo uitgeschakeld en defender is van mijn systeem gezwierd.
Volgens een beheerder van de Windows community moet het normaal zonder die service ook probleemloos werken,bij mij niet dus en ik wil echt niet dat die Windows firewall actief blijft want zo heb ik geen controle meer over het in en uitgaande verkeer, iets waar ik zeer steng op ben.
Iemand een idee wat hier aan te doen is.
 
Hallo userman. De problemen zijn dusdanig groot dat het misschien goed is om deze link eens na te lopen en eraan te werken. Klik hier.

Probeer ook eventueel de veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
Eén tip kan ik weerhouden en dat is de toetsencombinatie omdat het probleem zich voordoet voordat ik me aanmeld.
De schone start kan ik overwegen als het probleem blijft bestaan,nu is het iets wat nu en dan gebeurd en dat maakt de zoektocht naar de dader niet eenvoudiger.
Ik had gehoopt dat de foutmeldingen uit de logboek meer aanwijzingen zouden opleveren.
 
  • Combineer
    windowstoetsr.png
    → typ dcomcnfg
  • Dubbelklik op de map Computers
  • Rechtsklik Mijn ComputerEigenschappen
  • Klik op het tabblad COM-beveiliging
  • Klik op Beperkingen bewerken onder Toegangsmachtigingen
  • kLIK OP Toevoegen
  • Typ: NETWORK SERVICE (Let op de spatie)
  • Vink de volgende regels aan:
    • Lokale toegang
    • Externe toegang

  • Klik op Beperkingen bewerken onder Machtigingen voor starten activeren
  • kLIK OP Toevoegen
  • Typ: NETWORK SERVICE (Let op de spatie)
  • Zet 4 vinkjes in de kolom Toestaan bij:
    • Lokaal starten
    • Extern starten
    • Lokaal activeren
    • Extern activeren
 
Bedankt voor deze uitleg.Heb alles uitgevoerd,wat gaat dit nu veranderen?
 
Is het niet gewoon je Explorer.exe die niet (of extreem langzaam geladen wordt?
Want ik begrijp dat deze uiteindelijk wel naar voren

Zodra CTRL+ALT+DEL beschikbaar is
Start vanuit taakbeheer > Bestand > nieuwe taak uitvoeren > explorer.exe
Als het goed is moet je dan de grafische interface weer terug hebben.
Zo kun je ook eventueel zien of deze toepassing gestart is/wordt.

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE SID (S-1-5-20) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Je hebt in het verleden je windows 7/8 geupgrade naar Windows 10 en met die installatie werk je nu nog steeds.
Er wordt bepaalde onderdelen niet juist gekoppeld ten tijde van de upgrade naar Windows 10.
Dan is die melding een veelvoorkomend verschijnsel maar staat los van jouw probleem met het zwarte scherm/traag opstarten.

Bovengenoemde tip van Dorado lost dat koppelingsprobleem op.
@dorado, prima omschreven tip.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt in het verleden je windows 7/8 geupgrade naar Windows 10 en met die installatie werk je nu nog steeds.
Er wordt bepaalde onderdelen niet juist gekoppeld ten tijde van de upgrade naar Windows 10.
Dat klopt niet,het is een pc van 3/2017 zelf samengesteld en door de pc zaak geassembleerd.Van alle hardware is vooraf bekeken of deze compatibel was met elkaar om daar toch later geen problemen mee te verwachten.
Verder bedankt voor deze toevoeging,het is me allemaal duidelijk nu.
Ik begrijp uit de commentaar van u dat dorado inspeelt op de fouten die uit de logboeken kwamen.Ze zijn dus toch begrepen en een oplossing word aangereikt waarvoor nogmaals dank.
Afwachten nu of het zode aan de dijk brengt.
Dan het apps probleem
Mij lijkt dat het met elke update erger word wat fouten en vastlopers betreft.Ook het uitschakelen en verwijderen van defender zal misschien tegen de zin van Microsoft zijn,maar ze geven zelf toe dat het niet werken van apps daar niets mee te maken mag hebben,maar als ik de firewall service inschakel werken alle apps zoals het zou moeten.Een oplossing met uitgeschakelde Windows firewall komt er evenwel niet.En laat nu de Windows firewall het laatste zijn wat ik wil,ik heb al verschillende beveiligingspakketten gehad in het verleden en alles was beter dan wat in Windows ingebakken zit.Dat zullen velen beamen.
Dat de werking van apps nu al samenhangt met het verplichte gebruik van de ingebakken rommel is intriest te noemen en doet verlangen dat er eens een systeem komt zoals Windows maar dan open source waar zeer veel software compatibel mee is maar dat niet afhangt van een geldwolf in schapenvacht.Dus geen linux.
Ik hop dat iemand daar nog een tip voor heeft zodat ik de Windows firewaal terug kan uitschakelen.
 
Virusscanner en firewall van een derde partij gebruiken is in Windows 10 niet voordelig en kan ronduit voor veel problemen zorgen. De websitebeheerder van Gratis Software heeft daar een artikel aan gewijd.
 
Laatst bewerkt:
Virusscanner en firewall van een derde partij gebruiken is in Windows 10 niet voordelig en kan ronduit voor veel problemen zorgen. De websitebeheerder van GSS heeft daar een artikel aan gewijd.

Dat zal zo zijn als je gewoon wat surft,maar als je bepaalde zaken doet en je wil controle over in en uitgaand verkeer dan ben je daar niets mee en het blijft verder gatenkaas, die te veel blokkeert dat niet nodig is.
Tot heden geen problemen meer gehad met slecht opstarten.
Ik ga de apps die ik toch niet kan gebruiken zonder firewall vervangen door een alternatief,voor de app mail is dat jammer want er zijn voor mij weinig alternatieven die simpel en goed zijn.Windows live mail werkt nog wel maar het duurt een eeuwigheid voor je mail opgehaald is van de server.
 
Tot 3 dagen geleden geen probleem meer gehad met hangen tijdens opstarten.Heb de Windows firewall service ook pas 3dagen daarvoor uitgeschakeld,al die tijd dat die actief was dus geen problemen.
Het eerste probleem na uitschakelen was terug hangen en pas na +/- 5 min er toch doorkomen met dan een foutmelding in de logboeken van cortana die geen spraak opdracht kon vinden.
Bij nazicht van de instellingen van cortana stond deze actief,terwijl ik deze had uitgeschakeld.Nog eens een bewijs dat bij elke update je alles terug moet nakijken.
Ook verschillende apps laten het afweten na 3 dagen zonder de Windows firewall service, en kunnen niet hersteld worden, maar de oorzaak daarvan is dus reeds geweten.

Gisteren en vandaag heb ik nog 2 foutmeldingen in de logboek systeem en toepassing die tijdens de opstart verschillende keren terugkomen, die volgens mij niets kunnen te maken hebben met de uitschakeling van de Firewall service.Ofschoon de fouten in de logboek startte de pc wel normaal op
Ik geef ze hier mee en ben benieuwd of iemand er nog een uitleg voor heeft

Logboek toepassing
alle dagen 4x
Naam van toepassing met fout: ATKEX_cmd.exe, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 10.0.17134.165, tijdstempel: 0xfa43f4b2
Uitzonderingscode: 0x0eedfade
Foutmarge: 0x0010ddc2
Id van proces met fout: 0x17d4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d44299435088b1
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\ATKEX_cmd.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Rapport-id: 9f1143ac-9919-4486-8b46-9810b3427eb3
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
----------------------------------------------------------
enkel vandaag 2x
Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine QueryFullProcessImageNameW. hr = 0x80070006, De ingang is ongeldig.
.

Bewerking:
Asynchrone bewerking uitvoeren

Context:
Huidige status: DoSnapshotSet
-----------------------------------------------------
Logboek systeem
gisteren 6x
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker DESKTOP-EFEQNK6\Silverwing SID (S-1-5-21-2336230297-3834145783-3812960311-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
 
Die code 0x0eedfade geeft aan dat het een totaal onbekende software is. De EXE lukt van geen kanten. Ik zou maar eens gaan scannen met MBAM. Er is iets goed mis met het een en ander. ;)

Kijk ook voor updates later.
 
Laatst bewerkt:
En laat nu de Windows firewall het laatste zijn wat ik wil,ik heb al verschillende beveiligingspakketten gehad in het verleden en alles was beter dan wat in Windows ingebakken zit.Dat zullen velen beamen.
Not, de huidige Windows Defender doet niet onder voor de andere anti-virus tools waarvan de meeste ook de firewall van Windows gebruiken, niks mis meer mee tegenwoordig.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
En als je Windows eigenlijk niet wilt gebruiken, ga over na Linux.

En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
 
Not, de huidige Windows Defender doet niet onder voor de andere anti-virus tools waarvan de meeste ook de firewall van Windows gebruiken, niks mis meer mee tegenwoordig.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
En als je Windows eigenlijk niet wilt gebruiken, ga over na Linux.

En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.

Wat betreft niet onderdoen van de defender,kan goed zijn maar probeer maar eens een gekraakt e game te draaien of een gekraakt programma,word direct geblokkeerd.Heb het de laatste keer geprobeerd met de april update(ik begin telkens met een nieuwe instalatie) en toen kon ik geen uitstel geven aan exe's die verdacht of schadelijk bevonden werden.
Voor speccy, wat wil je weten? Heb speccy op mijn systeem staan.
 
Die code 0x0eedfade geeft aan dat het een totaal onbekende software is. De EXE lukt van geen kanten. Ik zou maar eens gaan scannen met MBAM. Er is iets goed mis met het een en ander. ;)

Kijk ook voor updates later.

Aub, het resultaat van de scan met de nieuwste mbam die ene registersleutel die gevonden werd is van een screensaver,als die echt schadelijk zou zijn dan verwijder ik deze,maar het is me onduidelijk wat mbam zelf vind vermits er geen schadelijke bestanden gevonden zijn.

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 03-09-18
Scantijd: 09:23
Logbestand: 3c3d93fa-af4a-11e8-81fa-708bcd58b8f4.json

-Software-informatie-
Versie: 3.5.1.2522
Versie componenten: 1.0.441
Update pakketversie: 1.0.6621
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.228)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-EFEQNK6\Silverwing

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 290556
Dreigingen herkend: 1
Dreigingen in quarantaine: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Verstreken tijd: 0 min, 55 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 1
PUP.Optional.MyFreeze, HKU\S-1-5-21-2336230297-3834145783-3812960311-1001\SOFTWARE\Freeze.com, Geen actie door gebruiker, [1186], [241026],1.0.6621

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Je bent in het bezit van Mbam, die al een scan laten doen?

En begin erna via de cmd of powershell als admin een sfc /scannow.
Reboot.

Welke problemen ervaar je na die handelingen?
 
Je bent in het bezit van Mbam, die al een scan laten doen?

En begin erna via de cmd of powershell als admin een sfc /scannow.
Reboot.

Welke problemen ervaar je na die handelingen?
Mbam zie post 14!!
Na sfc /scannow :er werden corrupte files gevonden en gerepareerd.

Ondertussen zijn ze bij Microsoft er na 18 dagen ook al achter dat mijn vraag nog openstond en kreeg dus het antwoord waar ik al voor vreesde.

Het blijkt in dit geval zo te zijn dat je deze melding bij design krijgt wanneer je deze uitschakelt. Het is namelijk zo dat ongeacht of je een 3rd party firewall of antivirus gebruikt er toestemming nodig is van de windows firewall om bepaalde applicaties te openen of te downloaden vanuit de store.

Ik zal me er moeten bij neerleggen dat het gebruik van Windows gelijk staat om minstens de firewall service te gebruiken naast Comodo, indien de eerste niet actief is werken dus verschillende apps niet en word zelfs Comodo niet herkent als firewall.

Deze vraag mag aldus afgesloten worden.Ik bedank iedereen die mee gedacht heeft om een oplossing te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan