Foutmeldng in Syncbackfree

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb gebruik Syncbackfree (8.5) als mijn back up programma. Ik maak daarbij Backup's van voor mij belangrijke directories die ik niet op een andere wijze terug kan zetten.
Dat houdt in dat ik veel verschillende backup's maak ook met verschillende frequenties.
Nu krijg ik bij een paar van die backup's een foutmelding waardoor de backup wordt afgebroken. Deze is steeds dezelfde in de logfile :

Afgebroken : Door gebruiker afgebroken of de maximale tijdslimiet van het profiel werd bereikt.
Kritische fout : Scannen van bestanden is mislukt: The user aborted the request to insert a new disk (or no InsertDisk event was implemented). (517) (Bestemming)
Niet kritische fout : 1

Nu gebruik ik een NAS (Buffalo Linkstation in raid configuratie) voor de backup waar nog ca. 360 GB vrij is en bij andere directories die ik wil back-uppen krijg ik die fout melding niet. In totaal lukken op die manier een tweetal backups niet beide backups naar een gecomprimeerde file. Andere gecomprimeerde files gaan goed. Het kan ook niet komen door ruimte gebrek op een schijf of partitie want de problemen gebeuren op een verschillende partitie met een duidelijk verschil in vrije ruimte. Ook de andere partities hebben een behoorlijke vrije ruimte. Het programma draait onder Windows 10 als administrator en de betreffende directories zijn gebruikers directories. Het probleem trad al op in versie 8.0 Ik hoopte dat het al opgelost zou zij bij de laatste upgrade.
 
Omdat er o.a. bij staat: 'Scannen van bestanden is mislukt', lijkt mij dat je eens een schijfcontrole op de betreffende stations moet uitvoeren.
 
Op de NAS heb ik een controle uitgevoerd en er zijn geen fouten gevonden met de interne software van de NAS. Dus is dit waarschijnlijk niet het probleem
 
De software van de NAS ken ik niet, maar is dat dan hetzelfde als een schijfcontrole onder Windows met chkdsk /f

In SyncBack krijg je volgens mij ook eerst een analyse van de te verwerken bestanden. Wat staat daar dan? Je kunt ook gesimuleerd uitvoeren.
 
In syncbackfree krijg ik geen enkele melding anders dan ik al vermelde. In heb zowel geprobeerd te starten met elke relevante manier van gebruiken dus met en zonder uitvoer scherm, in dat laatste geval blijft het scherm gewoon leeg.
Volgens mij is de schijfcontrole die de eigen software van de NAS doet beter omdat dan een externe schijf controle, omdat deze drie modi heeft nl. raid en elke schijf apart. in dit geval is raid de aangewezen route en ik vraaf me af hoe chkdsk dat doet?
 
Het is toch de vraag wat die software van de NAS controleert? Als je dat niet weet, dan schiet het niet op.
Een schijfcontrole kan iedereen uitvoeren. Ga naar de schijf en > Eigenschappen > Extra > Schijfcontrole uitvoeren/Nu uitvoeren of onder de opdrachtprompt > chkdsk /f Als deze procedure bij een NAS anders is, dan kan ik niet verder helpen. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Een chkdsk/schijfcontrole controleert de bestandsstructuur en de bestanden/files op fouten. Dat staat o.a. in post 1 > Scannen van bestanden is mislukt Dus ik denk dat daar ergens fouten zitten.

Als SyncBack dan niet goed met een NAS kan samenwerken dan kun je Allway Sync eens proberen. Goed programma en werkt bij mij goed. Een licentie kost wel geld maar was destijds nog een eenmalig bedrag voor onbeperkt gebruik en lifetime, hoe je dat ook noemt.
 
Laatst bewerkt:
Als ik via de powershell chkdsk /f oproep voor de NAS krijg ik de melding Windows cannot check a disk attached through a network.
Ik ad van te voren de powershell gezet dat hij als administrator moest draaien. Dus ben ik aangewezen op de controle in de software van de NAS.
Overigens werkt Syncbackfree al enige tijd goed. Overschakelen naar een ander systeem levert mijns inziens op zijn minst heel wat werk op.
 
Ik heb zelfs in windows een disk X: aangemaakt die in het systeem gebruikt kan worden als een lokale schijf maar chkdsk laat zich daardoor niet bedotten.
 
Overigens werkt Syncbackfree al enige tijd goed.

Dat is toch een vreemde uitspraak. Hoe kan het dat je hier dan dat probleem aan de orde stelt? SyncBack werkt niet goed en geeft niet voldoende informatie op jouw probleem op te lossen. Dat zijn de feiten.

Maar goed. Ik denk dat het te wijten is aan de combinatie NAS en SyncBack en daar kan ik verder niet mee helpen, immers ik kan geen opzetje maken en ook maar iets verifiëren.

Overigens vroeg ik mij af of je wel herstellen kunt wat jij absoluut nodig hebt. Want daar draait het om!

Zelf gebruik ik Allway Sync dan in de normale opstelling en is een zeer eenvoudig programma en werkt verder goed. In combinatie met NAS weet ik dan niet. Kan niet volgen dat er bij een NAS geen sprake is van stations/schijven zoals dat voor Windows geldt. Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan