combobox in userform?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Berichten
173
Goedenavond,

In onderstaand bestandje heb ik een userform waarmee ik gegevens oproep, In de eerste roep ik gegevens op dmv combobox.
Graag zou ik ook de persoonscode en de vergoeding in een combobox willen hebben, die tijdens het opvragen ook de weggeschreven
code weergeeft.
En als ik ze wijzig ook weer wegschrijft, waarschijnlijk staat er veel overbodige code in maar vooralsnog doet het bestand wat ze willen
alleen niet de comboboxen.
zou iemand me kunnen helpen...... bij voorbaat dank!


Bekijk bijlage test pers1.xlsm
 
Aangezien je er zelf helemaal niets van begrijpt, kan je beter aan 'ze' vragen om een eigen account aan te maken, een vraag te formuleren en een bestand laten plaatsen zonder beveiligingen.
 
Dat had ik al voorgesteld, maar ik weet dat ze het bestand van iemand hebben gehad.... die overleden is. Dus ze weten net zoveel als ik,
en als het goed is dan moet er geen wachtwoord meer instaan nu, ik heb het eruit gehaald.
 

Bijlagen

  • test pers2.xlsm
    372,9 KB · Weergaven: 48
Heb je de inschakeling van een betaalde, nog levende, programmeur al overwogen ?
 
bedankt voor de tip.... ik ga dit doorgeven.....!
bedankt

omdat bij ons alles op vrijwillige basis is, Leger des Heils ben ik hier dus uitgekomen....
maar we gaan wel kijken of we ergens oplossing kunnen vinden
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je de persoonscode en de vergoeding in een combobox hebben?
Je haalt de persoon al op via het deelnemernummer en de persoonscode en vergoeding is maar 1 gegeven per persoon.
Een textbox zou voor die gegevens dus voldoende zijn.
 
Goedemorgen,
De persoonscode verandert als een deelnemer naar een andere vestiging gaat wat regelmatig gebeurt
En de vergoeding verandert per/week naar gelang de prestaties van de deelnemer, en dus vandaar de vraag of dit met
combobox kan.
 
Laatst bewerkt:
Dan blijft het nog steeds 1 gegeven per persoon en is een combobox overbodig voor de persoonscode.
Wat de vergoeding betreft zou het inderdaad een combobox kunnen zijn waar een lijstje van mogelijke vergoedingen in staat.

Edit:
Ik zie net pas dat die lijstjes er al zijn en wil vanavond wel even voor je kijken.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens of dit is wat je bedoelt:
Bekijk bijlage test pers2.xlsm

Een wijziging via een keuze in de persoonscode of de vergoeding wordt direct in het werkblad doorgevoerd.
 
Inderdaad dat is wat ze wilden, alleen nu nog vraagje als er mogelijkheden bij komen op het infoblad
moet ik dan nog iets aanpassen of neemt hij de nieuwe waardes gelijk mee.
 
In dit geval heb ik het quick and dirty gedaan omdat ze zo netjes afgekaderd waren.
Als er waarden bij komen zal je het bereik van de namen CODERING en TARIEF moeten aanpassen.
 
Ja ik heb het gevonden.... super bedankt, ik heb in het bestand alles aangepast....... ze zullen er blij mee zijn!!!
 
Graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan