Kan plots geen e-mail meer ontvangen in WLM via mijn skynet-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Hallo,
Sinds een paar dagen kan ik geen e-mail van mijn skynet adres (Proximus België) meer ontvangen in Windows Live Mail.
Ik werk met Windows 7.
Vaststellingen:
- Verzenden van e-mail vanaf mijn skynet-adres lukt wel nog.
- Twee keren heb ik gebeld met mijn internet en e-mail provider Proximus.
De eerste maal raadden ze mij aan om dit e-mail account eerst te verwijderen in WLM, en nadien terug te installeren.
Dit zou negen op de tien keren het probleem oplossen.
Gevolg: al mijn e-mails in mijn tientallen mappen onder dit account weg. Gelukkig had ik de dag voordien nog een back-up gemaakt, ook van mijn e-mails.
Ik heb een halve dag werk gehad om al die mails terug te zetten in de respectievelijke mappen.
De tweede keer dat ik belde naar Proximus, wisten ze geen oplossing meer voor mijn probleem.
Wel zou het aan de firewall van mijn virusscanner (Gdata) kunnen liggen, zeiden ze.
De firewall eventjes uitgeschakeld, zonder resultaat echter.
Ook zeiden ze, daar ik via de webmail van Proximus wel nog alle e-mail normaal binnen krijg, dat het probleem niet bij Proximus lag, maar waarschijnlijk aan mijn e-mailprogramma, WLM dus.
- Via de app op mijn smartphone krijg ik ook wel nog alle e-mail binnen.
- De foutboodschap die ik krijg in WLM is de volgende:
Voor het account Skynet (geert.tilmans) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server.
Server: 'pop.skynet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC19
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja
- Ik gebruik al jaren WLM met hetzelfde skynet account en hetzelfde wachtwoord, en dit tot nu toe zonder problemen.
Er is ook niets de laatste dagen (of vlak voordat het probleem optrad), aan alle instellingen van dit account verandert.

Ik denk dat ik alles omtrent dit probleem geschetst heb, en ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Want ik wil echt WLM blijven gebruiken in de toekomst.

Groeten,
Geert1964
 
Je kan die oude spullen wel blijven gebruiken, maar ik zou het POP3 protocol toch wijzigen in IMAP.
Het poort nunmmer moet dan 993 zijn.
Probeer het eens.
 
Hallo,
Even een update.
Vlak nadat ik deze vraag hier postte, kreeg ik de maandelijkse Windows updates binnen.
En wonder boven wonder, WLM begon terug mijn e-mails te ontvangen.
Maar! Alle e-mails die op de server op dat account staan (meer dan 3000) begonnen terug binnen te komen.
Dus ook alle oude e-mails die al had.
Ik heb het downloaden dan ook afgebroken, maar nu is de vraag, hoe kan ik voorkomen dat al die e-mails opnieuw binnen komen, in plaats van alleen maar de nieuwe?
Kan ik zoiets instellen in WLM? Of moet ik via Proximus (de webmail bijvoorbeeld) iets instellen of aanpassen?
Groeten,
Geert1964
 
Hallo,
Ik heb via webmail al mijn (oude, tot nu) e-mails van het account verwijderd.
Zo voorkom ik dat WLM opnieuw die + 3000 e-mails zou (kunnen) binnenhalen.
WLM reageert voorlopig goed. Er zijn (dan ook) geen nieuwe e-mails meer.
Mijn probleem lijkt opgelost.
Maar nog even afwachten de volgende dagen of alles weer normaal verloopt.
Toch vreemd dat WLM plots (enkele dagen geleden) niets meer binnenhaalt voor dat account, en nu, na de maandelijkse Windows updates, weer normaal werkt. Hopelijk toch.
Groeten,
Geert1964
 
Het WLM blijft inderdaad werken, maar wordt niet meer ondersteund.
 
WLM werkt over het algemeen nog uitstekend. Kijk altijd eerst of er storingen zijn bij de provider. Het kan inderdaad een corrupt account zijn. Ook kan de provider hun eigen beveiliging hebben aangepast. Je kunt de firewall en virusscanner tijdelijk uitschakelen, echter ga nooit zonder verder werken! Controleer de poortnummers van de provider.

Wat kun je nog meer doen:
1. Volledige virusscan
2. Volledige malware scan (MBAM)
3a. Ruim tijdelijke bestanden op met CCleaner
3b. Doe een registeropschoning met CCleaner (verwijdert foute sleutels)
4. Doe een systeembestandscontrole met sfc /scannow
5. Update Windows
6. Systeemherstel toepassen
7. Systeemkopie herstellen van toen alles nog 100% werkte
8. Maak onder Account > Tabblad geavanceerd de Time-outs van de server langer

Dit kan ook soms gebeuren:
Soms kan er ook een time-out optreden bij het downloaden van een bericht met een groot bestand als bijlage of bij het downloaden van een bericht met ontbrekende headers.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt Senso voor al je suggesties, maar ik denk dat het WLM weer correct werkt.
Groeten,
Geert1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan