• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getrapte keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inge01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2018
Berichten
4
Ik ben heel erg geholpen met een bestandje wat ik gevonden heb op dit forum, de getrapte keuzelijst. Ik heb dit enigszins aangepast om te testen of dit werkbaar is voor mij. Het lukt me wel om in blad 4 de keuzes aan te passen, maar het lukt me niet om op blad 1 nieuwe regels in te voeren. De keuzes die ik dan kan maken kloppen niet meer. Het lijkt of hij dan gekoppeld blijft aan de keuze die ik bij regel 1 maak. Wanneer ik als keuze Ja invoer, krijg ik bijvoorbeeld de keuzes te zien die bij Nee horen.
Kan dit liggen aan de versie waarin ik werk? Ik ben niet zo'n hele grote Excel held, maar hopelijk kunnen jullie me helpen!
 

Bijlagen

  • Nick.xls
    43 KB · Weergaven: 33
Je moet de verwijzing naar de rij vastzetten.
Code:
=INDIRECT(U[COLOR="#B22222"]$[/COLOR]4)
 
Volgens mij moet je de formules in de kolommen U,V en W doortrekken naar beneden als je bijkomende regels wenst.
Wel aandacht hebben voor de $ tekens.
 

Bijlagen

  • Kopie van Nick.xls
    47,5 KB · Weergaven: 41
Ja top! Ik dacht dat ik dit ook zo had gedaan maar bij mij werkte het niet, nu wel! Heel fijn!!
 
Nog een vraagje. Kan iemand mij wellicht uitleggen hoe ik een 4e keuze kolom erachter kan hangen? Of wordt dat een heel ingewikkeld verhaal. Ik hoor graag van jullie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan