• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in tekst veranderd in getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeArie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2016
Berichten
124
Goedemiddag,

Ik wil dat er in een cel het volgende komt te staan: "Betaling graag voor ( datum uit samengevoegde cel H10 en I10 ) onder vermelding van: ( nummer uit Samengevoegde cel B10 C10 ) En waarschijnlijk later komt daar uit een nog nader te bepalen cel nog een nummer bij . nu heb ik op dit ogenblik het volgende al voor elkaar gekregen alleen zet hij de datum om in cijfers, wat ik gelezen heb is dat heel normaal en in de meeste gevallen te verhelpen door er tekst van te maken maar iets doe ik daar mee verkeerd want of ik krijg een foutmelding of hij doet helemaal niets kan iemand me helpen. ( en graag ook al als er nog een cel bij moet komen in de zin. Alvast hartelijk dank.

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("betaling graag voor  "=TEKST(H10;"dd/mm/jjjj")  "  onder vermelding van: ";B10; )
 
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("betaling graag voor ";Tekst(H10;"dd/mm/jjjj"); " onder vermelding van: ";B10)
Is de juiste formule zoals als je nu hebt staan.

Je vraagt een datum en een getal uit samengevoegde cellen, hiervoor moet je echt even een representatief voorbeeldbestandje plaatsen. Dit kan namelijk op erg veel manieren en is afhankelijk hoe dit in jouw bestand staat.

EDIT: Ik bedoelde met mijn laatste zin een samenvoeging van cellen. Als jij samengevoegde cellen bedoeld dan is het 1 cel geworden, dus maakt dat niet uit. Echter zal ik je dit toch sterk afraden, formules en samengevoegde cellen zijn geen vrienden...
 
Laatst bewerkt:
zo?

PHP:
=TEKST.SAMENVOEGEN("betaling graag voor  ";TEKST(H10;"dd/mm/jjjj"); "  onder vermelding van: ";B10)
 
zo?

PHP:
=TEKST.SAMENVOEGEN("betaling graag voor  ";TEKST(H10;"dd/mm/jjjj"); "  onder vermelding van: ";B10)

Ja dit werkt helemaal goed dank u wel.
Als ik later er nog een cel aan toe wil voegen hoe moet hij dan worden? Na B10 zou dan een "/ komen te staan en nog een cel nr.
Alvast dank
 
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("betaling graag voor ";Tekst(H10;"dd/mm/jjjj"); " onder vermelding van: ";B10)
Is de juiste formule zoals als je nu hebt staan.

Je vraagt een datum en een getal uit samengevoegde cellen, hiervoor moet je echt even een representatief voorbeeldbestandje plaatsen. Dit kan namelijk op erg veel manieren en is afhankelijk hoe dit in jouw bestand staat.

EDIT: Ik bedoelde met mijn laatste zin een samenvoeging van cellen. Als jij samengevoegde cellen bedoeld dan is het 1 cel geworden, dus maakt dat niet uit. Echter zal ik je dit toch sterk afraden, formules en samengevoegde cellen zijn geen vrienden...

Ja dit werkt dank u wel.
 
Of:
Code:
="betaling graag voor  "&TEKST(H10;"dd/mm/jjjj")&"  onder vermelding van: "&B10
 
Je hoeft niet te quoten, dat maakt het een beetje onleesbaar.

Als je jouw oude formule bekijkt en die van SjonR/mij, hoe zou je dan zelf die "/ en een cel toevoegen?
 
Bij de formule van mij of KristiaanL een extra ; en dan de celverwijzing.

Bij de formule van Edmoor een extra & en dan de celverwijzing.
 
De / tussen " " en ;(plus celverwijzing) denk ik dan.

Beide hartelijk dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan