website over al anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
527
als ik mijn website upload is hij op de pc prima maar
op de gsm of tablet anders?
ik upload hem met filezilla en draai op w10 en het programma
waar ik de site mee bouw heet serif webplus x8.
hoe kan dit?
 
Zonder een voorbeeld is het niet te zeggen wat er aan de hand is. De mogelijke verklaring is dat de website niet geschikt is voor tablets of mobieltjes, en dat het design niet in past.

Dus als je een link kan geven naar de website, dan helpt dat een stuk makkelijker.
 
Als ik de site op mijn mobieltje (Chrome) en mijn computer (Firefox) bekijk zie ik haast geen verschillen. Het enige dat ik zie is dat ik op mijn smartphone moet inzoomen.

Je site is niet responsive. Kijk eens bijvoorbeeld naar de website www.nu.nl op je computer, en pas het formaat van je browser eens aan naar wat kleiners. Je ziet dan dat de site netjes meeverandert.
 
het schijnt ook zo te zijn dat ik moet uploaden met: m.indexo.html
dan schijnt dat voor gsm goed te gaan???
 
Maar hoe verwijs je bezoekers op mobieltjes naar die pagina?
 
Toch vraag ik me af of Wordpress niet idealer is.
Het kent al 1001 voorbeeldlayouts die al responsive zijn. Makkelijk te onderhouden, eenvoudig je content aan te passen. En omdat de layouts al responsive zijn draagt het ook bij aan een betere indexatie in Google en consorten.
 
Vroeger gebruikte men voor mobiele apparaten een aparte website m.example.nl. Tegenwoordig maakt men 1 website die zich automatisch aan de breedte van de browser op alle apparaten aanpast. Bij jouw website staat bovenaan in de code een vaste breedte die alleen voor pc geschitk is.
Code:
<meta name="viewport" content="width=1400">
Het aanpassen van deze regel maakt de website niet responsive want de foto's zullen dan op smartphones buiten het scherm vallen. Er is meer nodig om dit in orde te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me ook sterk af of je dit eenvoudig met Serif Webplus x8 kan bewerkstelligen.
Dit lijkt uit YouTube tutorials gezien meer een programma waar je echt een site in elkaar klikt en sleept in plaats van dat je zelf met CSS als opmaaktechniek voorwaarden inbouwt om de delen van je stijl aan te passen aan de hand van de schermgrootte.

Ikzelf kan je beter adviseren om een CMS te gebruiken, zoals Wordpress. Het hoeft niet, maar het is wel een alles-in-een pakket die eenvoudig uitbreidbaar is, welke je installeert op je webhosting (PHP en MySQL is wel vereist). Het kent veel verschillende layouts en zelfs veel plugins voor bijvoorbeeld fotogallerijen, contactformulieren integraties van social media en nog veel meer.
 
ik upload hem met filezilla en draai op w10 en het programma waar ik de site mee bouw heet serif webplus x8.
Het maakt niet uit met welke Windows je werkt en/of je bestanden upload met FileZilla of met iets anders. Het gaat bij jouw website om de html + css die niet geschikt zijn voor smartphone en kleine tablets. Als je templates kan kiezen binnen Webplus, zoek dan een "responsive" template dan is je probleem opgelost. Of klik even in de footer hieronder als je deze layout responsive wilt hebben.

Ter info: "WebPlus has been discontinued and is no longer available"
 
Laatst bewerkt:
Nu vraag me als eerste af welke webserver je hebt hosting/ lijkt webreus.nl te zijn heb je php
Toch vraag ik me af of Wordpress niet idealer is.
Het kent al 1001 voorbeeldlayouts die al responsive zijn. Makkelijk te onderhouden, eenvoudig je content aan te passen. En omdat de layouts al responsive zijn draagt het ook bij aan een betere indexatie in Google en consorten.
zou je niet eerst zeggen dat de beveiliging wordpress zo lek is als een zeef. Je kan zelfs met wpscan geautomatiseert binnen gaan en ook zelf getest en het zegt wat het doet.

Nu ten eerste core is foto's trekken en aan de man brengen.
Het is geen schoonheidswedstrijd van websites . Evenmin een de hoogste score te halen met google . php4u je moet leren dat google niet de norm is, indexatie is leuk maar je koopt er geen brood mee en met de foto's die de persoon verkoopt wel.Veel bezoekers is mooi maar daar gaat het niet om.

!ONTOPIC!

Dus je wil uploaden dit kan je met een form doen.
eerst moet je kijken naar
HTML:
<form role="form" method="post"  enctype="multipart/form-data" >
multipart/form-data is zeer belangerijk
verder moet je nog een file kunnen selecteren

HTML:
<div class="form-group">
    <label class="control-label col-lg-4 col-md-4 col-sm-4" for="image">selecteer pictuur:</label>
    <input type="file"  accept="image/*" name="image" size="20"  capture="camera" />
</div>

en nog nen knop
HTML:
<input class="btn pull-right" type="submit" name="uwbutton" value="Hier drukken" id="save" />

Nu druk je op de knop en komt de image aan op de server
Dus nu komt het aan op de server en moet je er iets mee doen
Je kan het met de meest gebruikt taal PHP doen maar je bent vrij om de taal te kiezen die server de image zal verwerken.
Dus ik wacht op de reactie van de taal die u zal gebruiken.
 
Nu vraag me als eerste af welke webserver je hebt hosting/ lijkt webreus.nl te zijn heb je php

zou je niet eerst zeggen dat de beveiliging wordpress zo lek is als een zeef. Je kan zelfs met wpscan geautomatiseert binnen gaan en ook zelf getest en het zegt wat het doet.
Plugins en themes zijn voornamelijk de grootste bron van lekken.
Als de basis van Wordpress zelf onveilig was hadden alle webhostings het allang verboden, en had je allang in massainvasie gehad van gehackte sites. Als je het up2date hebt, dan is er niks aan het handje, en het automatische update-mechanisme is ook erg goed.

Verder raad ik wel iTheme Security aan als plugin. Die kan al een hoop dingen al verbeteren.

Verder sla je de plank mis over Google. Indexatie zorgt bij een responsive layout juist voor een hogere notering in de resultaten. Ook het gebruikt van https:// zal er aan bijdragen.

Verder snap ik totaal niet waarom jij met een upload-formulier in HTML komt (wederom met onnodige stijl, maar dat had ik al eerder uitgelegd).
Diegene vraagt ook niet om een uploadformulier voor foto's. De topicstarter is een beginner en denkt een probleem te vinden in het uploaden van de site vanaf de pc, terwijl het probleem bij de software en de site zelf ligt.
Niet vervelend bedoeld, maar ook hier geldt: Lees de draad voor je blaat ;-) . Ik zie het zo vaak dat je opmerkingen geeft die aardig bedoeld zijn, maar voor het grote deel over totaal andere dingen gaan. Ik snap je hulpvaardigheid, maar je besteed echt te weinig aandacht aan de vraag van de topicstarter.
 
Laatst bewerkt:
TS: als ik mijn website upload is hij op de pc prima maar op de gsm of tablet anders?
kennikavanbis, geen idee op welke vraag je een antwoord geeft , in ieder geval niet op de vraag van TS. Zo wordt TS op het verjkeerde been gezet.
De vraag is waarom de website wel op pc binnen de breedte van de browser blijft en op smartphone niet. php4u en ik hebben daarop een antwoord gegeven.
 
Nu ik blaat out of the box.
Dus wat ik zie is dat de persoon foto's via ftp aanpast en telkens een site upload (statische website)

Dus ik spreek eerst over een form en geef hierdoor de aanzet naar een (dynamisch website)

Nu ja ik heb self een andere weg maar dat doet er niet toe (ik heb een offline site en een online site en die kan met elkaar synchroniseren wat ik niet veel doe)
Dat is dan een andere mannier om de data over te brengen.Mijn systeem laat mij toe online programmatie te te doen templates ectra en dan is veiligheid geen overbodige luxe.

Maar waarschijnlijk denk ik te ver dus wacht ik wacht ik de topicstarter af.
 
Dus wat ik zie is dat de persoon foto's via ftp aanpast en telkens een site upload
Je kan met ftp (file transfer protocol) geen foto's aanpassen, het is geen fotobewerking ofzo.

Aan de code in je browser kan je niet zien of deze site statisch of dynamisch tot stand is gekomen. Het kan evengoed een php template driven website zijn waarin bijvoorbeeld if, repeat en for in de template gebruikt mag worden. In een php website kan je de url's op .html laten eindigen die je in .htaccess weer goed zet.

De html die je geeft over het upload formulier is gewoon een copy/paste van een stukje Bootstrap 3 waar TS niets aan heeft want TS gebruikt geen Bootstrap.
 
Tja, allemaal bedankt voor het meedenken maar dit is allemaal abra cadabra voor mij.
ik kan hier niets mee. snap er ook niets van.
 
Maar om terug te komen op jouw probleem.
Welke verschillen zie je?

Verder wordt Serif webplus x8 niet meer ondersteund, en raad ik aan wat anders te zoeken om je site mee te maken. Wordpress zou bijvoorbeeld een mooi alternatief zijn. Deze upload je dan, en installeer je op je webhosting.
Als PHP en MySQL beschikbaar is, is het prima mogelijk.

Zie ook het tiende bericht in dit topic.
 
Voor de rest tav jouw web site wat feedback.
Taal fouten: bijvoorbeeld "Voor deze shoot betaald u 85 euro."
De opmaak van de tekst: erg rommelig
De tekst keuze: erg (te) losjes, mms iets zakelijker(*) met een begeleidiend zinnetje ipv die lappen tekst?
Misschien is het wel de bedoeling, maar kan me voorstellen dat het ook weer een flink aantal mensen afschrikt.
En je eigen foto idem: neem een professionele fotograaf die kan inschatten wat jij wilt uitstralen en daar een passende professionele foto bij maakt.
Bij een selfie foto straal je gen professionaliteit uit.
Als professionele fotograaf kun je nog steeds een persoonlijke touch/aanpak hebben, sterker nog die moet je hebben om de klik met de mensen te hebben die je wilt fotograferen. Maar mix dat niet allemaal door elkaar met als resultaat hoe jouw site er nu uit ziet.
Denk er eens goed over na en praat eens met iemand die er meer verstand van heeft dan ik (we.... vader van een professionele fotograaf op een ander gebied, documentaire fotografie)

(*) tabel van wat je ervoor krijgt en wat het je kost, kort en bondig.

Als dat allemaal in orde is .. dan komt het probleem van een mobiele site... en: ook zoveel scrollen als nu wil je op zo'n klein scherm al helemaal niet...
 
Laatst bewerkt:
Tja, allemaal bedankt voor het meedenken maar dit is allemaal abra cadabra voor mij.
ik kan hier niets mee. snap er ook niets van.
Ik had een stil vermoeden in die richting.

Nu een korte vraag om te verwoorden wat je wil bekomen.
Ik denk dat je foto's wil op je site zetten (hoe maakt niet uit)
je wil die wel of niet kunnen bewerken(vergroten verkleinen draaien snijden)
je wil die wel of niet kunnen afschermen (met wachtwoord of unieke url).

Kan je kort verwoorden of je profesioneel of voor hobby gaat zodat dit ook duidelijk wordt.(dit maakt dat dat je site enkel essentie, of uitgebreid is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan