Foutmelding bij nieuwe record.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart1980991

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2018
Berichten
29
Goedendag,

Wellicht heeft iemand advies want ik ben geen expert in Access:

Ik heb een access template gevonden voor de registratie van zorg.

(https://access-templates.com/downlo...al+medical+doctor+database+templates-579.html)

Dit is exact wat ik nodig heb voor een project waar ik mee bezig ben.

Echter als ik op 1 van de formulieren een record toevoeg (patient, visit of doctor) dan komt na het invullen van de gegevens de foutmelding:
Capture.PNGCap2.png

De record wordt wel toegevoegd aan de tabel dus het werkt verder goed.

Hoe zou ik van deze melding af kunnen komen zodat het een bruikbare registratie kan worden?

Alvast bedankt.
Bart
 
Voorbeeldjes van het internet kunnen nooit exact zijn wat je nodig hebt. Godsonmogelijk. Al was het maar omdat je (bijvoorbeeld) andere manieren hebt van datums opslaan, of postcodes. Of, zoals bij deze database, de bijzonder weinig velden die gebruikt worden om gegevens op te slaan. Het is dus meer een idee, dan een kant-en-klaar product lijkt mij. En als dit wél volledig aan jouw wensen voldoet, heb je gewoon nog niet nagedacht over je informatiebehoefte. Maar dit terzijde.
Wat er (bijvoorbeeld) mis is aan deze database, is nu precies de knop die je nu gebruikt en die een foutmelding oplevert. In een Access database hoef je een record op een formulier dat is gebaseerd op een tabel namelijk helemaal niet op te slaan. Als je in dit formulier zelf een knop maakt die een nieuw record aanmaakt, heb je precies hetzelfde resultaat (eigenlijk nog beter zelfs) en geen foutmelding. Als je namelijk een nieuw record aanmaakt, wordt het vorige automatisch al bewaard. Een knop <Save and new> is dus overbodig, een knop <New> is meer dan voldoende. Maak hem maar.
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Je hebt wel gelijk dat dit vaak een probleem is met voorbeelden al kwam deze toch aardig in de buurt met wat ik in excel had gebouwd.
Mijn probleem bij excel is dat die registratie niet makkelijk door meerdere gebruikers te gebruiken is, en in potentie ook te groot wordt.

Ik heb je tip opgevolgd en de knop aangepast. Dat werkt inderdaad
hartelijk dank!
 
Laatst bewerkt:
Je mag de vraag nog op <Opgelost> zetten, tenzij je nog meer wilt weten natuurlijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan