• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rare fout in vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
In bijgaand bestandje wordt dmv vertikaal zoeken een waarde opgehaald.

De twee getallen in de cellen A6 en A7 van blad Mailing test zijn gelijk, volgens mij en volgens cel E6.
Toch levert dezelfde verticaal zoeken formule de ene keer wel een waarde, de andere keer niet.

Als je de inhoud van cel A6 in A7 kopieert of andersom dan zie je dat er toch verschil moet zijn.

Ik begrijp hier niets van. Waar zit het verschil of de fout?Bekijk bijlage Proefje.xlsx

Weet iemand hier een antwoord op?
 
Even zoeken op Excel kan niet rekenen.
 

Bijlagen

  • Proefje.xlsx
    46,1 KB · Weergaven: 49
Ja, maar ik weet niet waar je op doelt. Help me nog even verder svp.
 
Dan heb je vast niet gekeken naar de formule die VenA gebruikt op het tabblad Ouders in kolom M.
 
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien. Sorry. Dit helpt me om mijn probleem op te lossen. Hartelijk dank.

Maar tegelijk nog de vraag wat het verschil is tussen de waarden in cel A6 en cel A7. Dat heeft waarschijnlijk iets met precisie te maken, maar het verschil tussen A6 en A7 is 0, ook als ik het wetenschappelijk formaat gebruik.
 
Het gaat inderdaad om een afrondingsverschil die je maar heel lastig kunt ontdekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan