welke linux video player kun je traploos zoomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi

Welke Linux video player kun je traploos of stapje voor stapje zoomen?

Als voorbeeld noem ik de mediaplayer classic MPC-HC van o.a. het K-Lite codec pack, waarbij je met het NumPad de video in alle richtingen kunt rekken of zoomen.
Bijvoorbeeld als je een film hebt met twee van die zwarte balken, druk je een paar keer op 9 om de video zover in te zoomen dat die balken weg zijn.
(dat ik daarbij stukjes van de zijkant kwijt ben, kan me niets schelen)
Ik ben enorm fan van de mediaplayer classic, maar niet van Windows 10 dat constant mijn video drivers verkloot bij elke update..
De enige reden dat ik nog niet op linux draai op de computer die aan mijn tv zit is dat ik geen linux video player kan vinden die die verdomde zwarte balken kan weg zoomen.
VLC player bijvoorbeeld kan wel zoomen maar alleen maar 150 en 200% en dat is gelijk veel te groot.
Bovendien moet je dat elke keer doen via een rechter muis knop menu en dat is ergerlijk omslachtig elke keer .
Daarom zoek ik een Linux video player die net als mediaplayer clasic met hotkeys als het nummerieke toetsenbord of met de + - toetsen de video stapje voor stapje kan inzoomen..

Er zijn bergen video players voor linux maar nergens staat in de informatie of ze op deze manier kunnen inzoomen..
Misschien dat iemand daar een suggestie voor heeft ?

Diek
 
Er staan imho genoeg tips/tweaks hier om wel full screen, zonder zwarte randen (black bar) te werken onder Linux.
E n die werken bij jou geen van allen? Ook voor VLC worden diverse oplossingen aangedragen, geen een werkt?

Voor VLC wordt voorgesteld om dit traploos te doen:
If you press C it will toggle through the crop ratios and may help you with eliminating the black bars.
 
Laatst bewerkt:
SMplayer doet het niet traploos maar wel met kleine stapjes. Met het toetsenbord W en E
 
:thumb:
smplayer stond op pagina 3...
Je hebt iig nu keuze uit 2....

Maar... waarom heb je zolang gewacht.... voor een beetje Linux liefhebber lijkt dit een eitje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan