• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Match tussen resultaten en Rij-input

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ing00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
4
Hallo,

In een tabel vergelijk ik verschillende postcodes. Elk van deze postcodes hebben een resultaat ten opzichte van elkaar.
Nu wil ik op basis van een postcode-input uit de Rij (bijv. '1013') weten welke Postcodes een match vormen onder voorbehoud de resultaten tussen de 1 en de 4 liggen (uitkomst 1015 en 1016). In de bijlage heb ik hier een uitwerking van toegevoegd.

Ik ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen.

Bekijk bijlage Postal code.xlsx

Schermafbeelding 2018-08-16 om 11.05.10.png
 
onder voorbehoud de resultaten tussen de 1 en de 4 liggen (uitkomst 1015 en 1016)

Ik heb echt geen flauw idee wat je hier mee wilt zeggen. Ook in het voorbeeldbestand wordt ik er niet wijzer van. Dus wat bedoel je hiermee?
 
Welke postcodes (X-as) zijn een match met Input (Y-as) '1013' en 'Resultaat tussen 1 en 4'?
Het antwoord is postcode '1015' en postcode '1016'. Ik wil graag weten hoe ik dit met een formule kan berekenen i.p.v. het af te lezen.
 
Laat ik het anders vragen: "Resultaat tussen 1 en 4" op welke manier wordt dit berekend?

Waarom is 1011-1015 waarde 2 en 1013-1015 ook?
 
De resultaten zijn afstanden tussen postcodes. In verhouding kunnen verschillende postcodes eenzelfde afstand ten opzichte van elkaar hebben. Zodoende hebben meerdere cellen eenzelfde resultaat.
 
Met een UDF
 

Bijlagen

  • Postal code.xlsb
    13,7 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan