• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF maken met data uit een Excel sheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
249
Hallo,
Ik heb een excel sheet die veel data bevat waarvan ik later een mooi pdf rapport wil maken. Ik kan binnen excel natuurlijk save as Pdf doen, maar dan ziet het rapport er uit als een excel bestand, lelijk dus. Met andere woorden, ik wil met een pdf sjabloon werken die ik zelf maak waar verwijzingen in staan naar de cellen in het excel bestand.
Wie kan mij op weg helpen?
Erwin
 
Hier de bestanden:
Ik heb even twee bestandjes gemaakt:
Waarbij de Excel_Bron.xls de broncellen bevat en de PDF de tekstvelden waar de inhoud van de broncellen naartoe moet. Het uiteindelijke rapport gaat meer dan 500 tekstvelden bevatten. Het gaat om een berg kalibratie gegevens.

UIt de excel sheet:
Cel A1 moet naar het tekstveld achter Timeline in de PDF
Cel BI moet naar het tekstveld achter Content in de PDF
Cel C1 moet naar het tekstveld achter Topic in de PDF


Bekijk bijlage Excel_bron.xlsxBekijk bijlage PDF_report.pdf
 
Zo werkt dat niet.
Maak in het Excel document een sjabloonblad voor de uiteindelijke PDF.
 
Edmoor.
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Ik wil data uit een excel bestand naar text velden in een PDF zetten. De xls sheet werkt puur als bron. Dat mag met VBA, maar als daar een goede plugin voor Adobe Acrobat voor te vinden is, mag dat ook.
 
Je kan vanuit Excel wel een PDF maken maar niet een bestaande PDF met gegevens vullen.
Of je moet met de PDF Library SDK gaan werken:
https://www.adobe.com/devnet/pdf/library.html

Die kan je in VBA laden om er mee te werken.
Daar heb ik echter geen ervaring mee.

Stukje voorbeeld code in Excel VBA:
Code:
Sub RMS_pdf()

 Application.DisplayAlerts = False
 Application.CutCopyMode = False


Set wb1 = Workbooks.Open(Filename:="\\ldnfortunenet\fortunenetdocuments\William Hadman\Suitability\RMS\RMS Product Governance Reports\" & LongNewDate & "\RMS Product Governance Report.xlsm", UpdateLinks:=True)

Set ws1 = wb1.Sheets("Performance & Volatility")
    Set ws2 = wb1.Sheets("Asset Allocation")
    Set ws3 = wb1.Sheets("Detailed Contribution")


OpenPath = "\\ldnfortunenet\fortunenetdocuments\William Hadman\Aushir Shah\RMS Product Governance Reports\RMS Product Governance Report - 2016-10-31 -  CDF Direct Diversified Income.pdf"
SavePath = "\\ldnfortunenet\fortunenetdocuments\William Hadman\Aushir Shah\RMS Product Governance Reports\RMS Product Governance Report - 2016-10-31 -  CDF Direct Diversified Income v2.pdf"
'initialize the Acrobat interface
Set AcroApp = CreateObject("AcroExch.App")
Set gpdDoc = CreateObject("AcroExch.PDDoc")
'open the file
If gpdDoc.Open(OpenPath) Then
Set jso = gpdDoc.GetJSObject
End If
'get at the jso
If Not jso Is Nothing Then
If gpdDoc.Open(dest) Then
Set jso = gpdDoc.GetJSObject
End If

LastPage = gpdDoc.GetNumPages - 1

Set Box1 = jso.AddField("Performance Comment - " & StrategyName(4), "text",            LastPage, Array(583.8, 706.32, 224.7, 583.2))
Box1.TextFont = "Helvetica"
Box1.TextSize = 8

Else
End If
If gpdDoc.Save(PDSaveFull, SavePath) = False Then
MsgBox "Unable to save image"
Else
End If

Zie :
https://stackoverflow.com/questions/40422546/open-adode-pdf-and-edit-a-page-by-adding-a-text-box
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan