Hi 8 naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Ik heb een Terratec AV350MX om vanaf mijn Hi-8 camera beelden te importeren naar de PC, gaat allemaal goed. Nu heb ik bij het maken van de film de keuze tussen MP4 of WMV, kom er eigenlijk niet goed uit wat de beste keuze is. Zie wel dat voor dezelfde video het nogal ruimte scheelt, de MP4 is veel kleiner dan de WMV. Wie legt het mij even uit
 
Je zegt het goed: .mp4 is een omzetting die een veel kleinere file oplevert. Die zou ik dus kiezen. Verder zal elk formaat wel zijn eigen specifieke voor en nadelen hebben. Vraag is of het nodig is daar in te duiken.
Als je dat laatste wilt, zoek dan even in Google op: "mp4 versus wmv". De hits zijn wel allemaal Engels
 
Het vesrchil in grootte van het bestand (komt door verschillende soorten van compressie) zou je (in principe) dus ook terug kunnen zien op een (tv) scherm.
Om het verschil te kunnen bekijken zou je 2 exacte stukken dus naar bijvoorbeeld een DVD branden, of direct op het tv scherm te zetten ..

Succes met de conversie !
 
Ik zou altijd kiezen voor het format met de hoogste video kwaliteit ongeacht de grootte tenzij je de kwaliteit minder belangrijk vindt.
Waarom?
Dit werk doe je meestal maar een keer. Het kost dan meer ruimte maar HD-ruimt kost amper wat maar je gaat het later niet snel nog een keer doen om toch die betere kwaliteit te hebben.
De ruwe tape avi kost mij per uur ca 13GB, pas als ik er een stukje uit wil copyen naar een ander bestand ga ik verder comprimeren en dan kan mpv4 een goede zijn. Lijkt me een universeler format dan de wmf, een Windows format.
Voor die keuze kun je nog steeds de bovenstaande tips volgen, maar dan heb je de hoogste kwaliteit video al binnen...
 
Het is idd een keuze tussen opslagruimte en beeldkwaliteit. Mijn video's hoeven niet zo'n hoge kwaliteit te hebben en daarom kies ik altijd voor mp4. Vind je de kwaliteit van je opnamen wél erg belangrijk, dan moet je zo min mogelijk converteren want elke conversie levert weer wat verlies aan kwaliteit op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan