Overzicht maken 'Genomen op'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat geeft wel aan dat mensen zich daar intensief mee bezig hebben gehouden. Helaas is een overzicht/uitvoer volgens de code van OctaFish te bewerkelijk als je dat naar je zin wilt maken. Kijk als je alleen de gegevens/details wilt prima. Maar muziek/audio, document, video en foto, Word, Excel-document, is toch net weer even anders en dan zou je vier of meer macro's moeten hebben.

Punt is ook dat je later weer nieuwe details tegenkomt of toevoegt aan één van de genoemde. Daarom heb ik er nu vier gemaakt (zonder gebruik te maken van de code) die ik handmatig kan invullen. Dit alleen als het werkelijk rendement kan opleveren. Immers in de praktijk blijkt altijd dat het net even weer anders is. Ook kun je gemakkelijker wijzigingen in de groepen maken. Ik houd het liever wat simpeler. Want ik weet als je er te veel tijd in moet stoppen (bewerken) dan gebruik je het op den duur helemaal niet meer.
 
Maar muziek/audio, document, video en foto, Word, Excel-document, is toch net weer even anders en dan zou je vier of meer macro's moeten hebben.
Is niet waar; de macro leest alle eigenschappen uit, dus ook die van foto's, video's en muziekbestanden. Het ligt er maar net aan wat je wilt zien. Ik zou mij kunnen voorstellen dat je een bepaalde set parameters maakt voor specifieke bestandsoorten. Je begint de macro dan met de vraag wat je uit wilt lezen (bijvoorbeeld via een keuzelijst op een formulier). Vervolgens wil je kunnen kiezen welke map je wilt uitlezen (bericht #40)
Dus dat komt er dan op neer dat je telkens de macro moet aanpassen en de locatie/adres moet opgeven waar de foto's staan. Foto's staan bij mij wel op duizend verschillende locaties. Dan lijkt me dit onwerkbaar.
en dat is 'simpel' op te lossen door met een dialog (Application.FileDialog(4)) de map waarin je wilt beginnen op te vragen. Dan kun je de hele harde schijf doorzoeken met één macro.

Ik snap dat je moeite hebt met de macro (en wellicht macro's in het algemeen) maar je bent veel te stellig in het beweren dat dingen niet kunnen of 'onwerkbaar' zijn. De meeste dingen kunnen prima gedaan worden; als je zelf niet weet hoe, dan lijkt het mij logischer om dat te vragen, dan om bij voorbaat een bepaalde macro af te wijzen omdat-ie niet zou werken.
 
Punt is ook dat je later weer nieuwe details tegenkomt of toevoegt aan één van de genoemde. Daarom heb ik er nu vier gemaakt (zonder gebruik te maken van de code) die ik handmatig kan invullen.
Zou jij de TS zijn geweest, dan had ik vermoedelijk al lang gestopt met het helpen bij deze vraag. Maar de TS is hansfrap, en die kan hopelijk wél uit de voeten met de gegeven oplossingen. Al houdt-ie zich wel erg rustig de laatste tijd.
 
Als hansfrap zou ik denken dat dit draadje door iemand anders gekaapt is, en dus even niet zou weten hoe te reageren.
 
Maar de TS is hansfrap, en die kan hopelijk wél uit de voeten met de gegeven oplossingen. Al houdt-ie zich wel erg rustig de laatste tijd.
Waar staat dat ik er niet er mee uit de voeten kan. De code/macro van OctaFish werkt prima. Als dat is wat je wilt, moet je tevreden zijn. Echter, ik kijk altijd hoe kan ik die zelf gebruiken en er rendement uit kan halen. Lijkt mij niets mis mee, immers met alles wat je doet, leer je een klein beetje.

In post 43 zien we een aantal zaken genoemd betreffende de praktische uitvoerbaarheid. Ik beweer niet dat dingen niet kunnen, maar als je alles wilt hebben zoals je het zelf voor ogen hebt, dan zou mij dat niet lukken. Ja, als ik dan een paar maal vraag zal het wel gaan maar wees nou eerlijk die "taal"in de code beheers je of niet.
Is niet waar; de macro leest alle eigenschappen uit, dus ook die van foto's, video's en muziekbestanden.
Dat heb ik ook gezegd en dat is volgens de code. Ja, goed en alles wat in post 43 staat mag kloppen. Maar dan begrijp ik één ding niet. Dit onderwerp (details) is al zo vaak aan de orde geweest op fora en naar gevraagd in welke vorm dan ook. O.a. ik wil een overzicht van details naar de bekende categorieën dat niemand die dan werkelijk gemaakt heeft. Ook op Wikipedia zien we vaak bij boeken, films, songs etc. dergelijke indelingen. Dat willen de mensen natuurlijk ook graag zelf doen. Als het werkelijk zo simpel zou zijn en ook de praktische uitvoering dan waren hier wel kant en klare bestanden van op internet te vinden. Ik zie ze niet. Daarom vind ik die code van OctaFisch al heel wat. Stel je verder geen eisen dan werkt die 100%
Als hansfrap zou ik denken dat dit draadje door iemand anders gekaapt is, en dus even niet zou weten hoe te reageren.
Volgens mij heeft HansFRAP het al lang voor elkaar. De vraag staat op opgelost.
 
Volgens mij heeft HansFRAP het al lang voor elkaar. De vraag staat op opgelost.
De vraag mag op <Opgelost> staan, in bericht #30 had TS nog een datumprobleem. Daar heb ik nog en oplossing voor gegeven, maar daar heeft Hans dus niet op gereageerd. Dus ik weet niet of die oplossing hem geholpen heeft. Sowieso vind ik het wel netjes als een vraag naar tevredenheid is opgelost, om dat even te melden aan de helpers.

En als anderen vragen gaan stellen in een topic die niet helemaal aansluiten op dat topic, dan kun je gerust spreken van het kapen van een vraag, dat ben ik echt wel met alphamax eens. Dan wordt het tijd om een eigen vraag aan te maken.
 
Allen,

Het item leeft dus bij diversen.
Ik dacht dat ik de vraag als opgelost kon zetten maar er zijn dus nog acties :)

Na de datum-format aanpassing bleek er nog een 'probleem' aanwezig te zijn.
Het attribuut: Genomen op: blijken vraagtekens te zitten. Met eigen functie haal ik deze er uit.
Nu heb ik volgens mij voldoende info om verder te gaan.

Ik wil een .XSLM maken die ik in de toekomst kan blijven gebruiken.
De uiteindelijke 'Applicatie' start met een meldingsscherm met algemene informatie (wat gaat er gebeuren).
Vervolgens krijg je een scherm waarin je je directory kan selecteren en hierna krijg je een scherm waarin je je variabelen invoert.
(Nu alleen nog alle Indexen of selectie uit de 4 datum indexen).
Tevens krijg je een mogelijkheid om op de datum-indexen een tijd-correctie door te voeren.
Hiermee krijgen de bestanden een nieuwe naam. Deze worden als eerste in tabel weggeschreven. Je hebt zodoende mogelijkheid om van 'Nieuwe' naam terug te gaan naar 'Huidige' naam.
Tevens aanpassing in het Lint zodat je achteraf ook de aanpassingen kunt uitvoeren.

Ben dus nog even bezig. Ik zal hem hier posten als deze klaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan