• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek verloop van registratiebron per locatie, per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
1
Ik wil graag een lijngrafiek maken waarin ik per maand, per locatie het verloop kan zien van het percentage tijdregistraties wat uit een bepaalde bron komt, ten opzichte van het totaal aantal registraties in die maand, op die locatie.

Er zijn verschillende locaties waar tijd geregistreerd wordt. Deze tijdregistraties kunnen óf via het web zijn gedaan, óf via een mobiele app.

Het berekenen van dit percentage in een draaitabel is geen probleem, maar het netjes weergeven van het verloop hiervan krijg ik niet voor elkaar. Het percentage via het web blijft ook in de grafiek zichtbaar, maar dat wil ik niet.
Ik wil de maanden op de horizontale as, het percentage op de verticale as, en als lijn alleen per locatie het percentage zien van registraties die via de app zijn gedaan.

zie het voorbeeldbestand. Hoe krijg ik de 'web' lijnen uit de grafiek? Met een filter verandert ook de uitkomst van de berekening, dus dat schiet niet op.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan