Video Think van Aretha Franklin met barcode in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Denk neem die video even op in de hoogste kwaliteit via Firefox met Video DownloadHelper. Staat op NOS.nl
Nu krijg ik aan het eind een bericht dat linksboven een vierkant blijft staan soort barcode van 4x4 cm. Vraag me af wat heb ik dan aan zo'n video? Hoe zit dat?
 
Hoi Senso. Kennelijk is dat gedaan om copyright regels.
 
Heb je een voorbeeld of screenshot?
Ik snap niet wat je bedoelt.
 
Het is een QR-code en permanent links boven in beeld. Wie zoiets doet zou ontslagen moeten worden. Heb al een uur verknoeid omdat de video maar niet goed wilde downloaden. Met YouTube dowloader ook telkens error en net is het met 4K downloader wel gelukt. Wat een rommel die downloaders, altijd is het wat.
 
Uh..... Wie is hier nu onrechtmatig bezig? ;)
En misschien moet je wel een betaalde licentie aanschaffen. Of vind je dat drukke ontwikkelaars niks mogen verdienen?
 
Laatst bewerkt:
:d Mooi gedaan. Op YT staan er genoeg van Aretha. :eek: ;) Dat weet je toch.
 
Uh..... Wie is hier nu onrechtmatig bezig?
En misschien moet je wel een betaalde licentie aanschaffen. Of vind je dat drukke ontwikkelaars niks mogen verdienen?
Als er sprake is van copyright dan moet je die video daar niet plaatsen, want zo is die voor iedereen beschikbaar. Met RealPlayer lukt het ook om te downloaden. Realplayer = 37 MB =1280 x 720 en 4 k downloader is 53 MB = 1920 x 1080.

Waar komt dat verschil dan tot uiting en moet je niet altijd de maximale framehoogte-breedte downloaden, is dit ook altijd het grootste aantal MB?
 
Hogere resolutie = scherper, maar het heeft geen zin om in een hogere resolutie te downloaden dan die is aangeboden.
In principe moet je resolutie gelijk zijn aan de afmetingen van je monitor, dan bereik je de maximale kwaliteit. Indien lager: wordt de maximale resolutie van het scherm niet benut. Wanneer je in dat geval toch naar een schermvullend beeld kijkt worden wel alle pixels benut, maar die bevatten een uitgesmeerde kopie van de originele, lagere resolutie. Een mooi engels woord voor uitsmeren is upscaling.
Indien hoger: dan kun je het verschil niet zien, want ligt buiten de mogelijkheden van het scherm.

Maximale framehoogte-breedte (=resolutie): is meestal het grootste aantal MB, maar dat getal wordt mede bepaald door de bitrate van een video, = hoeveel bits er per seconde werden gebruikt om de video te (her-)digitaliseren. De bitrate staat los van de resolutie, maar toch bepalen ze samen de kwaliteit van waar je naar kijkt.
 
Bedankt voor de uitleg, is duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan