veilig programma,s installeren en vraagje windows schijfopruiming.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hallo,

sinds kort een nieuwe laptop en w10.
als ik een nieuw programma wil installeren, zowel uit microsoft store of gewoon van internet, dan doe ik altijd eerst voor het installeren het gedownloade programma scannen door windows defender (die mijn realtime virusscanner is icm met de windows firewall).

is dit voldoende om veilig programma,s te installeren ?


vraag 2; is het voldoende om de boel schoon te houden met windows schijfopruiming en af en toe schijf optimaliseren of doet ccleaner meer opruimen ?
ik had bij mij andere laptop namelijk ccleaner maar die wil ik eigenlijk niet meer want die blijft tegenwoordig heel irritant realtime scannen en is niet meer uit te zetten blijkbaar.
het register opruimen deed/doe ik nooit, daar blijf ik vanaf.
 
Programma's uit de store en van de gerenommeerde merken zijn virus vrij.
En schoonmaken hoeft alleen als je te weinig schijfruimte hebt en dan is het denkelijk handiger een grotere schijf aan te schaffen.

Opruimen doet verder niets met snelheid of iets dergelijks, het ruimt alleen overbodige bestanden uit cache en temp op, kan ook met schijfopruiming en Ccleaner is gewoon in te stellen dat er niet realtime wordt gescand, kwestie van instellen.
 
Oude versies van CCleaner zijn nog hier te downloaden.
 
Versie 5.40.6411 is veilig en doet zijn werk uitstekend. Zonder vervelend openingsscherm en realtime scannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan