Partition table beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Beste Helpmij-ers,

Dat is lang geleden dat ik hier rond hing!
Wat leuk om weer eens terug te zijn!

Ter zake:
Het betreft een Lacie externe schijf die in meerdere partities verdeeld is.
Gezien ik regelmatig mensen uit de brand help met computer problemen maak ik nog wel eens een partitie met een Mac OSX install o.i.d..
Nu had ik gisteren een situatie met een Windows 10 laptop die niet meer wilde booten en las ik op het net dat Microsoft hier tegenwoordig ook een "Install Media Creation" tool voor heeft.

Ik heb toen in Disk Utillity op Mac OSX een FAT32 partitie gemaakt die ik vervolgens in Windows kun selecteren in de "Media Creation Tool"
Zo gezegd, zo gedaan, maar nu ik terug kom in mijn Mac omgeving blijken mijn HFS+ partities verdwenen en zie ik enkel nog de FAT32 partitie met de Windows Installer.
De partities zijn echter niet weg, want zowel Windows als Mac wordt deze schijf gespecificeerd als een 2TB schijf, maar is de Windows Install Partitie maar 30GB groot.

Screen Shot 2018-08-18 at 15.23.08.png

Mijn vermoeden zegt dus dat de Partition Table of iets beschadigd is geraakt en de info nog wel ergens rondhangt, maar ik kan hier weinig over vinden.

Iemand die een idee heeft?

Ik hoor het graag!

Karim Bizid
 
Nu had ik gisteren een situatie met een Windows 10 laptop die niet meer wilde booten en las ik op het net dat Microsoft hier tegenwoordig ook een "Install Media Creation" tool voor heeft.
Je maakt een bootable stick ermee en daar start je mee op in het notebook, daar staan diverse tools op om de schijf te controleren.
Kan ook met een Windows PE zoals die van Gandalf waar meer tools op staan.
http://windowsmatters.com/2018/07/1...86-redstone-3-build-16299-version-07-16-2018/
Staat ook een Partition tool op waarmee je de partitietabel kunt controleren of je zet TestDisk erbij, nog beter.

Wat het verhaal over de Mac met OSX ermee heeft te maken ontgaat mij volledig, daarmee met een Windows schijf ......kun je onverwachte dingen krijgen.
 
De Windows installer om de Windows laptop weer aan de gang te krijgen heb ik als extra partitie bij mijn andere geinstalleerd op de eerder benoemde Lacie schijf.
Achteraf dus niet zo handig, maar ik doe dit om een schijf te hebben met een totaal oplossing voor verschillende computers.
De Windows laptop was in no time weer aan de gang dus dat was vrij snel opgelost.

Het Mac verhaal leek mij dus relevant omdat ik er dus niet zeker van ben of mijn Mac geformateerde parities op die Lacie schijf nu nog herroepbaar zullen zijn en op welke manier.
Dat is uiteindelijk mijn doel; deze partities weer benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan